کد مطلب: 57696
 
دفاتر اسناد رسمی باعث کاهش جرائم شدند/اجرای عدالت اصلی ترین وظیفه دفتریاران است
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: قانون برای دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران بسیار سخت گیرانه تر شده است و نتیجه آن نیز کم شدن جرائم بوده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۲
 
به گزارش زاهدنیوز ؛ اولین همایش سند رسمی و روز سردفتر با حضور معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان، جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور اقشار و مدیرکل اداره ثبت اسناد و برخی دفترداران و دفتریاران عصر امروز در زاهدان برگزار شد.

محمدعلی حمیدیان در این مراسم بیان کرد: ششم دی ماه همیشه یادآور رسالت بزرگ و خطیری است که به دوش سردفترداران و دفاتر اسناد رسمی است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: واژه عدالت که قرآن بارها به آن تاکید کرده است در جاهای خاصی استفاده می شود و درواقع باید یک دفتریار و یک سردفتردار عدالت داشته باشد چون باید اساس جامعه که درواقع همان افراد بدون بضاعت علمی هستند حفظ شده و باید دفترداران و دفاتر اسناد رسمی در برخورد با این افراد، عدالت را اجرا کنند.

وی ادامه داد: اجرای عدالت تنها برای قاضی نیست و دفترداران با هر سندی که تکمیل می کنند عدالت را برقرار می کنند و درواقع باید آنها تصمیمات درست بگیرند که این تصمیمات درست نشان از عدالت آنها داشته و اصلی ترین وظیفه آنهاست.

حمیدیان با اشاره به وظایف دفاتر اسناد رسمی بیان کرد: مهمترین ارکان تثبیت مالکیت اشخاص، ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی هستند و مهمترین وظایف آنها اعتبار بخشیدن به معادلات است چراکه همه افراد از ابتدای تولد تا مرگ به این دفاتر نیازمندند و هیچ کس نمی تواند در معاملات ملی و بین المللی نقش مهم آنها را انکار کند.

وی ادامه داد: قانون برای دفاتر اسناد رسمی و دفتریاران بسیار سخت گیرانه تر شده است و نتیجه آن نیز کم شدن جرائم بوده که این جای تشکر از تمامی سخت کوشان در این عرصه دارد.

حمیدیان با اشاره به سند رسمی نیز تصریح کرد: سند رسمی خود قانون است و تمام امورات زندگی ما با ثبت اسناد می گذرد و هیچ جایی را نمی توان پیدا کرد که این قانون حضور نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دفترداران و دفاتر اسناد رسمی بار سنگینی را ازدوش دستگاه قضا برداشته اند، افزود: دفاتر اسناد رسمی دانش محور هستند و جایگاهی خاص و منابع انسانی کارآمد و ساختاری تحول گرا دارد و امروز با فناوری های نوین الکترونیکی به یاری دستگاه قضا آمده اند.

وی درپایان با اشاره به اینکه بهداشت قضایی نیز باید جدی گرفته شود گفت: این واژه بهداشت که باید در پزشکی استفاده شود در دستگاه قضا و همه دستگاههای وابسته به آن نیز مهم است چرا که برخی بی اخلاقی ها نیز می تواند در این صنف وجود داشته باشد.


گفتنی است درپایان مراسم دفتر جدید بسیج حقوقدانان توسط معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان و جانشین فرمانده سپاه سلمان در امور اقشار افتتاح گردید.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark