کد مطلب: 62595
 
فرماندار شهرستان زاهدان:
غدیر روز تکمیل شدن دین و نتیجه رسالت است
فرماندار شهرستان زاهدان گفت: غدیر روز تکمیل شدن دین و به نتیجه رسیدن رسالت نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) و همه انبیاء الهی است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۰
 
ابوذر مهدی نخعی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز در خصوص واقعه غدیر و اهمیت آن بیان کرد: غدیر روز تکمیل شدن دین و به نتیجه رسیدن رسالت نبی مکرم اسلام محمد مصطفی(ص) و همه انبیاء الهی است و آرزوی همه انبیا، اولیاء، صلحا و شهدا است.

وی با اشاره به آیه ۵ سوره مائده، «إنّما وَلیّکُم اللهُ وَ رسولُهُ وَ الّذینَ آمَنوا الّذینَ یُقیمونَ الصّلاةَ وَ یُؤتونَ الزّکاةَ وَ هُم راکعون» افزود: واقعه غدیر خم در واقع کامل‌کننده رسالت پیامبران و تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است و غدیر نقشه راه هدایت همه مسلمانان است.

فرماندار زاهدان اظهار کرد: هر ساله برنامه پیاده روی خانوادگی با پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی در روز عید غدیر در زاهدان برگزار می‌گردد که شامل دو برنامه محوری و پیاده روی خانوادگی در خیابان زیباشهر و بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی از ساعت ۵ عصر بین گلزار الشهدا تا کهف الشهدا به همراه مراسمات جشن برگزار می‌شود.

وی افزود: باید از می‌همان‌امیر المؤمنین پذیرایی باشکوهی و شایسته‌ای انجام شود، در این راستا پیاده روی روز عید غدیر ویژه برنامه‌های موسیقی محلی، گروه‌های سرود، ایستگاه صلواتی، مسابقه، اهداء جوایز و ... برگزار خواهد شد.

نخعی تشریح کرد: بیش از ۸۰ موکب در سطح شهر که ضمن پذیرایی و بعضا اطعام مردم اقدام به اجراء برنامه‌های فرهنگی نیز می‌کنند، همچنین توسط موکب‌ها و مجموعه‌های مردمی و برخی نهادها مانند کمیته امداد پخت بیش از ۴۰ هزار پرس غذا در روز عید سعید غدیر در زاهدان انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که عید سعید غدیر خم، عید بیعت با ولایت و امامت که مظهر تشکیل نظام سیاسی و اسلامی است و اهمیت این موضوع در ارتباط با تجدید پیمان با ولی فقیه گفت: ولایت فقیه ادامه ولایت ائمه اطهار است و تبعیت از ولایت فقیه یک واجب و فریضه شرعی و دینی می‌باشد و هر کس که دل در گرو تعالی دین، نظام، انقلاب و ایران اسلامی دارد می‌بایست پشتیبان ولایت فقیه باشد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark