کد مطلب: 28652
 
روی‌آوردن جوانان و نوجوانان به مصرف همزمان شیشه،تریاک و هروئین/کمبود مراکز درمانی
مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره گفت: جوانان و نوجوانان در حال حاضر به مصرف همزمان شیشه، تریاک و هروئین روی آوردند که باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود ضمن اینکه تعداد مراکز درمانی در سطح کشور قابل قبول نیست.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۶
به گزارش زاهدانه،

عباس دیلمی‌زاده  با اشاره به اینکه هم‌اکنون 3 مرکز مخصوص افراد وابسته به شیشه تحت عنوان TC راه‌اندازی شده است، اظهارداشت: از این تعداد 2 مرکز در تهران و یک مرکز در شیراز فعال است.

وی گفت: مراکز TC در تهران برای زنان و مردان است و در شیراز مرکز درمانی شیشه مخصوص آقایان است که البته در این زمینه با محدودیت‌هایی روبرو هستیم.

دیلمی‌زاده گفت: با توجه به گسترش مواد صنعتی و روی آوردن جوانان، نوجوانان به این گونه مواد باید مراکز درمانی و بویژه مراکز TC در سطح کشور گسترش یابد.

مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره تصریح کرد: هم‌اکنون مصرف‌کنندگان از بین جوانان، نوجوانان و بزرگسالان به سمت مصرف مواد صنعتی و سنتی روی آوردند و در واقع شیشه، هروئین ، تریاک را با هم مصرف می‌کنند .

وی با بیان اینکه جمعیت خیریه تولد دوباره بنا دارد مراکز درمانی خود را در سطح کشور کاهش یابد و بیشتر به سمت الگوی درمانی گام بردارد، گفت: ما 3 هدف مهم در دستور کار خود قرار داده‌ایم که از آن جمله می‌توان به الگو سازی و مدل‌های درمانی جدید، آموزش به سایر NGOها برای درمان افراد معتاد و همچنین فعالیت‌های بین‌المللی و ارائه آموزش‌های لازم به NGOهای منطقه گام برداریم.

دیلمی‌زاده افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از سازمان‌های مهم در حوزه درمان است که البته باید NGO ها و سازمان‌های غیر دولتی در بخش درمان معتادان را حمایت کنند که متاسفانه امسال از بخش درمان رقمی به جمعیت خیریه تولد دوباره پرداخت نکرده است.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : فارس