کد مطلب: 35870
 
"هپاتیت B" در ایران رو به افول است
هپاتیت نوعی بیماری کبدی که شیوع زیادی در جهان دارد و در ایران هم شیوع بالایی داشته که در حال حاضر تحت کنترل است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
"هپاتیت B" در ایران رو به افول است
 
به گزارش زاهدانه ،سید موید علویان رییس شبکه تحقیقات هپاتیت کشور گفت: در دنیا تمام کشورها در زمینه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی و سطح معلومات مردم تلاش زیادی انجام می‌دهند. در ایران هم این اطلاع رسانی انجام می‌گیرد، در خصوص شیوع انواع هپاتیت، هپاتیت B شایع ترین در دنیا است که حدود 250 میلیون نفر در دنیا مبتلا به هپاتیت B هستند.
 
وی ادامه داد: در ایران یک میلیون و 400 هزار نفر مبتلا به هپاتیت B هستند که بعد از واکسیناسیون سراسری که از سال 1373 انجام گرفت، طی این 20 سال، شیوع هپاتیت B کاهش زیادی داشته که این کاهش طبق استانداردهای شبکه بهداشت و درمان جهانی قابل قبول است که این کاهش طی واکسیناسیون‌هایی که طی سالهای 68 تا 70 صورت گرفت، در افول و کاهش هپاتیت B نقش بسزایی داشته است.
 
 علویان در خصوص راههای انتقال هپاتیت B گفت: در گذشته معضل انتقال از مادر به جنین در مورد هپاتیت B وجود داشت ولی در حال حاضر، راههای انتقال افقی یعنی معتادان تزریقی و محصولات خونی آلوده بیشترین علت ابتلا به هپاتیت B است.
 
علویان جمعیت جوان کشور را در معرض ابتلا به هپاتیت B دانست و گفت: اطلاع رسانی در زمینه راههای انتقال، ریسک ابتلا به هپاتیت B را بسیار کاهش می‌دهد. ضمن اینکه افراد مبتلا از بیماری خود مطلع نیستند و روشهای آزمایشی و تشخیصیی باید در افراد در معرض خطر انجام گیرد.
 
 
 
انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark