کد مطلب: 26
 
مرحله یازدهم جمع آوری معتادین پرخطر در زاهدان اجرا شد
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان وبلوچستان گفت: مرحله یازدهم طرح جمع آوری معتادین پرخطر در زاهدان اجرا شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۴۴
به گزارش زاهدانه به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان، ˈمحمدحسین اشرفیˈ افزود: در این مرحله از ۲۵ معتاد جمع آوری شده توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ۱۸ نفر به عنوان معتاد متجاهر و پرخطر شناخته شدند.

وی اظهار داشت: معتادین متجاهر و پرخطر پس از انجام غربالگری مشمول ماده ۱۶ قانون اصلاح شدند که برای گذراندن دوره درمان به مرکز درمان اجباری و کاهش آسیب تل سیاه زاهدان معرفی شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: پیش از این با اجرای ۱۰ مرحله ۳۴۵ معتاد کارتن خواب و پرخطر از سطح شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر و سراوان جمع آوری و به مرکز درمان اجباری تل سیاه معرفی شدند.

اشرفی افزود: مرکز درمان اجباری و کاهش آسیب تل سیاه از اسفند ماه گذشته کار خود را در زاهدان شروع کرده و تاکنون ۱۹۱ نفر از بیماران این مرکز پس از گذراندن دوره سه ماهه ترک اعتیاد با نظر پزشک مقیم و موافقت مقام قضایی ترخیص شده اند.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای امور پشتیبانی و جاری مرکز درمانی تل سیاه زاهدان توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر سیستان وبلوچستان تخصیص و هزینه شده است.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark