کد مطلب: 28414
 
نسخه چاپيارسال به دوستان در راستای جمع‌آوری پاکسازی مناطق آلوده صورت گرفت
دوازدهمین مرحله طرح جمع‌آوری معتادان پر خطر در زاهدان
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: دوازدهمین مرحله طرح جمع‌آوری معتادان و پاکسازی مناطق آلوده در شهرستان زاهدان اجرا شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۴

به گزارش زاهدانه ، محمدحسین اشرافی صبح امروز در مراسم اجرای این طرح در زاهدان، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر جمع‌آوری معتادان پر خطر و دوازدهمین مرحله طرح جمع‌آوری معتادان پر خطر صبح در زاهدان اجرا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این طرح تعداد 60 نفر از معتادان پر خطر و کارتن خواب توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر از محل‌های تجمع آنان جمع آوری و به مرکز غربالگری انتقال یافتند.

 

این مسئول اضافه کرد: معتادان جمع‎آوری شده پس از استحمام و تعویض لباس، و وسائل بهداشتی همچون حوله، مسواک، انگشت نگاری، انجام آزمایشات پزشکی و تحقیقات لازم، با مجوز مقام قضایی به مرکز درمان اجباری ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر مستقر در تله سیاه زاهدان منتقل شدند.

 

وی افزود: معتادان در مدت یک الی سه ماه در مرکز تله سیاه دوره درمان را طی کرده و پس از ترخیص تحویل خانواده‌هایشان می‌شوند.

 

اشرفی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مسئولیت تامین و اجرای متادون درمانی بیماران ترخیص شده را دارد، ضمن آنکه اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز مکلف به مراقبت‌های پس از خروج آنان است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در پایان اذعان داشت: توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از ابتدای امسال تاکنون قریب 2 میلیارد ریال برای درمان معتادان پرخطر و پشتیبانی مرکز تل سیاه زاهدان اختصاص یافته است.‬

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark