کد مطلب: 27771
 
مراسم عزاداری عاشورای حسینی در زاهدان برگزار شد
اقشار مختلف مردم خداجو و عاشورایی زاهدان در روز عاشورای حسینی ضمن عرض ارادت به ساحت مقدس و وجود مبارک حضرت امام حسین (ع) یاد سید و سالار شهیدان کربلا را گرامی داشتند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۵
به گزارش زاهدانه ، عاشورائیان زاهدان صبح  روز پنج شنبه (23 آبان ) از ساعات ابتدایی همزمان با عاشورای حسینی و دهمین روز از ماه محرم هیئت های هاي عزاداري شهرستان زاهدان به سمت گلزار شهدا حرکت خود را آغاز کردند.

هيئت هاي سينه زني و زنجيرزني زاهدان در صفوف منظم در حالیکه نوحه سرايي و عزاداري مي كنند و شمار كثيري از مردم نيز این هیئت ها را همراهی می کنند به سمت گلزار شهدای زاهدان در حركت هستند و در سوگ شهادت مظلومانه حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان اشک ماتم می ریزند.
بسیاری از شهروندان زاهدانی از کوچک تا بزرگ همزمان با دیگر شهرهای استان در حالی که جامه سیاه بر تن دارند و در سوگ آقا عبدالله حسین(ع) و اصحابش اشک ماتم می ریزند با نوای یا حسین، یا حسین هیئت های مذهبی را همراهی می کنند.

در زاهدان عزاداران حسینی به یاد آخرین نماز جماعت امام حسین (ع) که در محاصره تیرهای کینه توزانه دشمن برپا شد، نماز جماعت ظهر عاشورا را پرشورتر از سال های گذشته در جوار مزار شهدای زاهدان اقامه کردند.

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark