کد مطلب: 39651
 
ازدواج موقت میان‌بری برای آرامش مقطعی یا وسیله‌ای برای سوء استفاده؟
یک آسیب شناس گفت: اگر چه ازدواج موقت دستوری الهیست اما گاهی سوء استفاده‌ی از آن مشکلاتی را در پی دارد.
تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۹
به گزارش زاهدانه ، جعفر بای آسیب شناس اجتماعی گفت: دین مبین اسلام در کنار دستورات فراوانش به ازدواج موقت هم اشاره کرده که شاید بتواند به عنوان مُسکّن مقطعی برخی مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به این که برخی افراد سودجو به دنبال خواسته‌های خود هستند و ملاحظات اجتماعی و فرهنگی را رعایت نمی‌کنند ،‌اظهار داشت: این دستور مانند سایر دستورات الهی تابع شرایط و مقرراتی است که باید رعایت شود واستفاده ابزاری از ان صورت نگیرد.

این روانشناس در ادامه تصریح کرد: برخی افراد که دارای بیماری روانی و جنسی هستند از این قانون الهی سوء استفاده می کنند، که نتیجه‌ی آن تولید مشکلات جدید و متلاشی شدن بنیان خانواده و همچنین به خطر افتادن امنیت اجتماعی است .

وی با تاکید بر این که این گونه ازدواج ها به قصد فرزند‌آوری نیست، گفت: فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها جزء آوارگان اجتماعی هستند و  در واقع ثمره‌ی ازدواج موقت ایجاد گروهی سرگردان در جامعه است.

بای در ادامه بیان داشت: با توجه به نبود مراکزی برای ثبت ازدواج موقت،‌ این گونه ازدواج‌ها به صورت پنهانی صورت گرفته که مسلما در پی آن مشکلاتی حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم از دستورات دینی باید انجام شود و تمامی نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید در شفاف سازی هر چه بهتر آن تلاش کنند.

انتهای پیام/ 
Share/Save/Bookmark