کد مطلب: 47508
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:
اولویت دولت ارتقای کیفیت آموزشی مدارس در راستای علم آموزی است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای کیفیت امکانات و تجهیزات آموزشی در راستای علم آموزی از برنامه های دولت است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
 
به گزارش زاهدانه، دکتر سید محمد بطحایی در مراسم نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس سیستان وبلوچستان با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان سرمایه بزرگ ملی زمینه ساز پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی هستند، اظهار داشت: معلمان به عنوان والاترین قشر جامعه نقش مهمی در ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش آموزان دارند.
وی گفت: آموزش و پرورش به لطف خدا در دولت تدبیر و امید خیز بسیار بلندی را برای ارتقای کیفیت و نظام آموزش و پرورش داشته است.
این مسئول یکی از رویکردهای مهم ارتقاء و بهسازی نیروی انسانی را در دو بعد افزایش انگیزه نیروی انسانی و تقویت مهارت های حرفه ای و تخصصی این نیروها عنوان کرد و افزود: دومین اولویت در ارتقای کیفیت آموزشی در برگیرنده تقویت استانداردها و کیفیت واحدهای آموزشی و تجهیزات آموزشی مدارس است.
بطحایی با اشاره به اینکه نزدیک به یک سوم مدارس کشوراز استحکام بنایی استاندارد برخوردار نیستند، بیان کرد: از آنجایی که بخشی از تجهیزات آموزشی فرسوده و ناقص است در سال تحصیلی پیش رو مقاوم سازی مدارس و تامین تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی در اولویت کاری قرار دارد.
وی در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان در مناطق محروم استان گفت: یکی از اقداماتی که از سال گذشته به مرحله اجرا در آمد موضوع ایاب و ذهاب دانش آموزان روستایی بود که اصطلاحا بعنوان طرح روستا مرکزی شروع به کار کرد که متاسفانه به دلیل مسائل اعتباری در سال گذشته این برنامه با فراز و فرود مواجه شد لذا در سال جدید با همت نمایندگان مجلس ردیف اعتبارات خاص برای این برنامه تقویت شده و امید است با افزایش تخصیص اعتبارات بتوانیم در استانهایی همچون سیستان وبلوچستان که پراکندگی دانش آموزان زیاد است و آموزش و پرورش نمی تواند مدارس را در تمامی نقاط دایر کند این طرح را با دقت بیشتری اجرا کنیم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با توجه به شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا در خصوص سیستم های گرمایشی مدارس بیان کرد: ردیف های اعتباری برای سیستم های گرمایشی غیر استادارد در مدارس پیش بینی شده که باهمت دولت و نمایندگان مجلس بتوانیم سیستم های گرمایشی غیر استاندارد را به سیستم های مطمئن در مدارس تبدیل کنیم که در این راستا امید است تا سه ماه آینده بخش عمده ای از سیستم های غیر استاندارد گرمایشی از مدار استفاده حذف شوند.
بطحایی در پایان افزود: امسال در آغازین روز سال تحصیلی احکام رتبه بندی معلمان در مدارس توزیع می شود، هم اکنون 60درصد از احکام صادر و ظرف 48ساعت آینده مابقی موارد هم با حقوق مهر ماه به همکارانی که در این امتیاز منتسبه در طرح بوده اند واریز خواهد شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark