کد مطلب: 47625
 
سردار رحیمی:
راهبرد اصلی ناجا برقراری جامعه ای ایمن و امن است
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان راهبرد اصلی نیروی انتظامی را برقراری جامعه ای ایمن و امن بیان کرد و گفت: دانشگاهیان، بازاریان و کسبه و آحاد جامعه باید بتوانند در کمال آسایش و آرامش به فعالیت های خود بپردازند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳
 
به گزارش زاهدانه، سردار حسین رحیمی در نشست هم‌اندیشی پلیس، علما، سران طوایف و امنیت عمومی که در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: محور اخلاق، تکریم واحترام به یکایک خدمات گیرندگان از نیروی انتظامی بعنوان اصلی ترین رویکرد پلیس در استان است که این مهم با بهره گیری از ظرفیت تک تک آحاد مردم عملی خواهد شد.
وی گفت: روحانیون اهل سنت و تشیع، ریش سفیدان و بزرگان طوایف هر کدام به نوبه خود که به عنوان مرجع در جامعه مطرح می‌شوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند زیرا کلامشان ارزشمند بوده و می توانند مسیرهای ارزشی را برای مردم ترسیم ‌کنند.
رحیمی افزود: نیروی انتظامی با تنوع و تکثر ماموریتی که دارد به عنوان آحاد جامعه با اقشار مختلف علما و روحانیون و ریش‌سفیدان سروکار دارد.
این مسئول راهبرد اصلی نیروی انتظامی را جامعه ای ایمن و امن بیان کرد و ادامه داد: دانشگاهیان، دانشمندان، فرهیختگان، بازاریان و کسبه و آحاد جامعه باید بتوانند در کمال آسایش و آرامش به فعالیت های خود بپردازند.
وی مهمترین راهبرد درون سازمانی این ارگان را آموزش به پرسنل در راستای ارتباط گیری مناسب، با احترام و با نگاهی توام به عطوفت و مهربانی با مردم عنوان کرد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای تبدیل شدن پلیس به یک مجموعه متدین و انقلابی گفت: پلیس باید با عشق و انگیزه به مردم خدمت کند که این مهم نیز در این ارگان نهادینه شده است از اینرو پلیس بعنوان یک نیروی عظیم انتظامی با انواع ماموریت هایی که بر عهده دارد در این راستا گام برمی دارد.
وی بیان کرد: امروز دشمنان با قاچاق مواد مخدر به جان جوانان اعم از شیعه و سنی افتاده اند به طوریکه در سیستان و بلوچستان زنگ خطر استفاده از مواد مخدر به سمت مواد مصنوعی نواخته شده است.
رحیمی با بیان اینکه در سالیان گذشته کمتر فرد بلوچی معتاد بود، گفت: امروز آمار گرایش به سمت مواد مخدر در بین این افراد رو به رشد است که در این راستا می طلبد تمام آحاد جامعه پلیس را نماینده خود بدانند و برای ریشه کنی این بلای خانمان سوز همکاری لازم را داشته باشند.
وی افزود: این استان از ظرفیت و پتانسیل های بالایی برخوردار است لذا هر شخصی که بخواهد نا امنی در سیستان وبلوچستان ایجاد کند ضد اسلام شیعه و سنی بشمار می آید و با او برخورد قاطعی خواهد شد .
این مسئول با بیان اینکه امروز معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ماموریتی به جز ارتباط برقرارکردن با بدنه جامعه ندارد، گفت: امروز پلیس جامعه‌ محور است و سعی می‌کند فضای جامعه را از حالت خشونت تغییر دهد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان با بیان اینکه راهبرد اصلی ناجا خدمت بیشتر به مردم و مردمی‌بودن است، گفت: تفاوت پلیس جمهوری اسلامی ایران با پلیس سایر کشورها در اخلاق‎مداری و رافت و مهربانی است.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark