کد مطلب: 47171
 
استاندار سيستان و بلوچستان :
اولویت مهم مديران تمركز زدايی و مرزمحوری باشد
استاندار سيستان و بلوچستان دو اصل مهم در رويكرد مديران برای مكاتبات و پی گيری های كشوری را تمركز زدايی و مرزمحوری عنوان کرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۳
 
به گزارش زاهدانه، علی اوسط هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه حضور مردم موجب امنيت می شود، اظهار داشت: نقاط خالی از جمعيت در مرز مهمترين تهديد به شمار می آید كه بايد شناسايی و مسدود گردد.
هاشمی افزود: امروز صرفا انسداد فيزيكی معنا ندارد و بايد اشراف به دستاوردهای نوين مبنای كار قرار گيرد. بايد ديدبانی هوشمند را مبنای كار قرار داده و از توان ماهواره ای كمک بگيريم تا وجود حاشيه امن از سرباندها گرفته شود.
وی تاكيد كرد : تمركز زدايی و مرزمحوری باید دو اصل مهم در رويكرد مديران در مكاتبات و پی گيری های كشوری باشد.
این مسئول در خصوص مراكز درمان و ترک اعتياد بیان کرد: در زمینه ترک اعتیاد همسویی و مشاركت اداراتی چون تربيت بدنی و فنی و حرفه ای بايد پررنگ شود و ساير دستگاههای اجرايی نيز در اين راستا بايد نقش داشته و مشاركت نمايند.
هاشمی ضمن اشاره به برگزاری همايش بزرگ معتمدين و سران طوايف در استان در آينده ای نزديک در خصوص آثار و تبعات مواد مخدر گفت : هدف از برگزاری اين همايش بهره گيری از توان مردمی و مشاركت دادن كليه اقشار واستفاده از ظرفيت انسانی در راه مبارزه با مواد مخدر است.
وی افزود: باتوجه به رويكرد اصلی ما در مبارزه با مواد مخدر كه مبارزه با سلاح فرهنگی و اجتماعی است در اين همايش بر نقش گروههای فرهنگی ، ادبی ، هنری و بانوان و مادران تاكيد خواهيم داشت.
هاشمی اظهار داشت: اگر سياست ما در امر مبارزه با قاچاق كالا ، سوخت و مواد مخدر تمركز زدايی و مرز محوری نباشد، باخته ايم لذا اصلی ترين رويكرد ما رويكرد فرهنگی و اجتماعی است.
استاندار درپایان خاطر نشان کرد: بازپروری خردسالان و كودكانی كه ناخواسته در اين مسير قرار گرفته اند بايد جزو مهم ترين اقدامات قرار گيرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark