کد مطلب: 63005
 
رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:
۱۰۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر هدف بازآفرینی زاهدان اختصاص یافت
رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۴۷ تن قیر رایگان از سال گذشته تاکنون به شهرداری زاهدان به‌منظور آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری این شهر اختصاص یافت.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، سهیلا رضایی بیان کرد: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده، وجود معابر خاکی و به‌تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم آن مناطق است؛ بنابراین در جهت توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب اقدامات ویژه‌ای دراین‌خصوص انجام شده است.

 وی ادامه داد: با تخصیص انجام شده ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر اصلی و پر تردد محلات سکونتگاه غیررسمی و بافت فرسوده زاهدان از سوی شهرداری آسفالت شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

 رئیس ستاد بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: این تخصیص در راستای بالابردن شاخص‌های توسعه کالبدی در این محلات و ارتقای سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی شده و شهرداری‌ها موظف‌اند سهمیه قیر را صرف معابر خاکی کنند.

 وی با بیان اینکه طرح ستاد بازآفرینی شهری یکی از مأموریت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است که برای نوسازی بافت‌های فرسوده به‌ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی جزو مناطق آسیب‌پذیری که به لحاظ اجتماعی و فرهنگی سبب بروز مشکلات متعدد در آن بافت‌ها شده، همه ساله اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این اداره کل علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان طرح عمرانی مختلفی نظیر ساخت مدارس و مراکز بهداشتی را در نقاط حاشیه شهرها در دست اقدام دارد.

 در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان‌های حوزه نفوذ اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان در گستره ۲ هزار و ۷۷۸ هکتار در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای دو اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark