کد مطلب: 62583
 
در راستای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های ذبح شده انجام شد؛
نظارت بهداشتی بیش از ۲۷ هزار رأس لاشه و دام زنده قربانی در سیستان و بلوچستان انجام شد
بازرسی افزون بر ۲۷ هزار رأس لاشه و دام زنده قربانی در راستای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های ذبح شده در روز عید سعید قربان در سیستان و بلوچستان انجام شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در روز عید سعید قربان بیش از ۱۷ هزار دام زنده و افزون بر ۱۰ هزار لاشه ذبح شده در استان بازدید و بازرسی شد.

غلامرضا سرگزی افزود: همه ساله سازمان دامپزشکی کشور به‌منظور حفظ سلامت عمومی، تأمین دام زنده سالم و گوشت بهداشتی و شرعی، اقدام به اجرای طرح نظارت بهداشتی در عید سعید قربان در سطح کشور می‌نماید چرا که عدم توجه به نکات بهداشتی دامپزشکی می‌تواند بهداشت جامعه را تهدید کند.

وی ضمن تأکید بر اینکه بیش از ۱۰۵ هزار رأس دام از استان‌های هم‌جوار تحت نظارت و با مجوز بهداشتی دامپزشکی در این ایام وارد استان گردید؛ تصریح کرد: در عید سعید قربان امسال اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با راه‌اندازی و ساماندهی ۶۲ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی، بر شرایط بهداشتی و شرعی، تهیه و ذبح بیش از ۱۷ هزار رأس دام زنده عرضه شده برای قربانی و افزون بر ۱۰ هزار لاشه قربانی نظارت نمودند.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: در این ایام مسئله‌ای که بیش‌ازپیش اهمیت یابد که به دلیل حجم بالای کشتار در خارج از کشتارگاه‌ها در روز عید قربان و افزایش مخاطرات بهداشتی، نقش رسانه در تنویر افکار عمومی و افزایش ارتقای آگاهی مردم بسیار مهم است که در سال جاری همکاری مؤثر صداوسیما و خبرگزاری‌ها باعث افزایش سطح اطلاع‌رسانی دستگاه گردید که از زحمات آنها تقدیر می‌گردد.

سرگزی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای به‌عمل‌آمده توسط اکیپ‌هایی ویژه نظارت بهداشتی و شرعی بر روند خرید دام زنده سالم و ذبح دام قربانی در داخل کشتارگاه‌ها پیرو درخواست‌های مردم در اماکن خارج از کشتارگاهی به جهت حصول اطمینان مردم از سلامت دام زنده و لاشه قربانی ارائه خدمت گردید.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark