کد مطلب: 28482
 
سیستم کارت ملی هوشمند در شهرهای سیستان وبلوچستان راه اندازی می شود
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سیستم کارت ملی هوشمند همزمان با هفته ثبت احوال امسال در شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر راه اندازی خواهد شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۵۲

به گزارش زاهدانه ، ˈرضا راحت دهمردهˈ گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور در نظر دارد طی یک طرح برنامه ریزی شده، کارت های ملی هوشمند را جایگزین کارت های ملی فعلی کند.

وی ادامه داد: علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی این فرصت را فراهم می کند تا افراد به شیوه امن وارد فضای دیجیتالی شوند.

وی اظهار داشت: تصدیق هویت، امضای دیجیتال، شناسایی هویت افراد سه کاربرد مهم کارت ملی هوشمند است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: مرحله نخست صدور کارت ملی هوشمند در استان در زمان انتخابات بود که برای 77 نفر از فرمانداران و بخشداران سطح استان صادر شد.

راحت دهمرده تصریح کرد: مرحله دوم این طرح همزمان با هفته ثبت احوال در دی ماه سالجاری در شهرهای زاهدان، زابل و ایرانشهر و برای خانوادهای معزز شهدا و ایثارگران و همچنین افرادی که به تازگی به سن 15 سال رسیده اند و یا کسانی که کارت ملی آنان مفقود شده صادر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تلاش داریم تعداد ایستگاههای صدور کارت ملی هوشمند در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان و برای گروههای دیگر مردم هم راه اندازی کنیم.

 

انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark