کد مطلب: 44340
 
چه وقت آحاد یک ملت آمر به معروف و ناهی از منکر می‌شوند؟/ نهی از منکر یک نوع نظارت عمومی است
چه وقت ممکن است آحاد یک ملت آمر به معروف و ناهی از منکر باشند؟ وقتی که همه، به معنای واقعی در متن مسائل کشور حضور داشته باشند و همه معروف‌شناس و منکرشناس باشند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۱
چه وقت آحاد یک ملت آمر به معروف و ناهی از منکر می‌شوند؟/ نهی از منکر یک نوع نظارت عمومی است
 
به گزارش زاهدانه ، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.


 **چه وقت آحاد یک ملت آمر به معروف و ناهی از منکر می‌شوند؟
امر به معروف فقط این نیست که ما، برای اسقاط تکلیف، دو کلمه بگوییم. آن هم در مقابل منکراتی که معلوم نیست از مهم‌ترین منکرات باشند، وقتی یک جامعه را موظف می‌کنند که آحادش باید دیگران را به معروف امر و از منکر نهی کنند، این به چه معناست؟

چه وقت ممکن است آحاد یک ملت آمر به معروف و ناهی از منکر باشند؟ وقتی که همه، به معنای واقعی در متن مسائل کشور حضور داشته باشند؛ همه کار داشته باشند به کارهای جامعه؛ همه اهتمام داشته باشند؛ همه آگاه باشند؛ همه معروف‌شناس و منکرشناس باشند؛ این، به معنای یک نظارت عمومی و یک حضور عمومی است؛ یک همکاری عمومی است؛ یک معرفت بالا در همه است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark