کد مطلب: 37474
 
فقر عامل اصلی روی آوردن کودکان به اشتغال
یک جامعه شناس گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه کنونی با آن مواجه هستیم می‌توان عمده‌ترین عامل اصلی روی آوردن کودکان از سنین کودکی به اشتغال را فقر و نابسامانی خانوادگی دانست.
تاریخ انتشار : شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۷
فقر عامل اصلی روی آوردن کودکان به اشتغال
 
به گزارش زاهدانه ، امان‌الله قرائی مقدم عنوان کرد: باتوجه به اینکه سن کار از 15 تا 18 سالگی است اما متأسفانه در جامعه ما بادرنظر گرفتن برخی از مشکلات این روند از کودکی دیده می‌شود، این امر نه تنها برای کودکان بلکه برای آینده جامعه  قطعا زیان‌آور خواهد بود از این‌رو باید در این خصوص تمهیداتی از سوی مسئولین اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه کودکان کار به دو قشر تقسیم می‌شوند اظهار داشت: باتوجه به عواملی که کودکان را مجاب به کارکردن می‌کند می‌توان به افرادی اشاره کرد که از داشتن خانواده و سرپناه محروم‌اند و دیگر قشر افراد و کودکانی هستند که جهت امرار معاش و کمک خرج بودن خانواده از کودکی وارد بازار کار می‌شوند.  

وی بیان داشت: برای حل این مشکل نهادهای اجتماعی و حمایتی وظیفه دارند خانواده این کودکان را مورد حمایت خاص قرار دهند و کودکان را سامان‌دهی و تحت مراقبت‌های خاص قرار دهند و آنها را در امر ادامه تحصیل یاری کنند تا بی‌سواد بار نیایند این کار موجب می‌شود تا کودکان بیماری خاص نگیرند، رفتارهای پرخطر از آنها سرنزند ، مورد سوء استفاده قرار نگیرند و به رغم اینکه کار می‌کنند دچار مشکلات دیگر نشوند.  

انتهای پیام/  

Share/Save/Bookmark