کد مطلب: 41794
 
شهادت وزير فلسطینی در تيراندازی نظاميان صهيونيست+ تصاویر
وزیر تشکیلات خودگردان در تیراندازی نظامیان ارتش اسرائیل به سوی تظاهرکنندگان در شمال رام الله شهید شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۸
شهادت وزير فلسطینی در تيراندازی نظاميان صهيونيست+ تصاویر
 
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: "زیاد ابوعین"  وزیر تشکیلات خودگردان  فلسطین و رئیس هیئت رسیدگی به پرونده دیوار حائل و شهرک سازی در تیراندازی نظامیان ارتش اسرائیل به سوی تظاهرکنندگان در شمال رام الله به شهادت رسید.

 

 بر اساس گزارش ها، وی در اثر استنشاق گازهای اشک آوری، که رژیم صهیونیستی به سمت راهپیمایان فلسطینی پرتاب کرده بود، و ضربه زدن نظامیان اسرائیلی با قنداق تفنگ به سینه اش به شهادت رسید.


تظاهرات  رام الله در اعتراض اشغال اراضی شمال رام الله برگزار شد.
 
 در همین حال"احمد البیتاوی" مدیر بیمارستان رام الله گفت که زیاد ابوعین به دلیل استنشاق گاز و حمله نیروهای رژیم صیهونیستی به شهادت رسید.
 
ابوعین لحظاتی پس از انتقال به بیمارستان رام الله شهید شد.
 
 
در پی اعلام خبر شهادت ابوعین، در رام الله عزای عمومی اعلام شد.
 
منابع بیمارستانی نیز اعلام کرد "زیاد ابوعین" بر اثر ضربات قنداق تفنگ و کلاهخود سربازان اشغالگر اسرائیل به سر وی جان خود را از دست داده است.

تشکیلات خودگردان فلسطین در پی کشته شدن "زیاد ابوعین" وزیر فلسطینی به دست نظامیان اسرائیلی همکاری امنیتی با اسرائیل را متوقف کرد. 


حماس نیز شهادت ابوعین را تسلیت گفت و از فلسطینیان خواست تا یکپارچه در مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند. 

جنبش حماس با صدور بیانیه ای جنایت اسرائیل در به شهادت رساندن زیاد ابوعین وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین را در منطقه ترمسعیا در غرب رام الله محکوم کرد. 

در این بیانیه آمده " جنبش مقاومت اسلامی حماس شهادت زیاد ابوعین را تسلیت می گوید و تاکید می کند "اکنون زمان بسیج تمام نیروهای ملت ما در برابر رژیم جنایتکار صهیونیستی فرا رسیده است؛ و اکنون زمان ایستادگی یکپارچه ای در مقابل تجاوزات این رژیم غاصب است."

در ادامه این بیانیه؛ جنبش حماس ضمن تسلیت به ملت فلسیطین و خانواده شهید، برای بازماندگان این شهید طلب صبر و مسئلت کرد.


ابو احمد فؤاد دبیر کل جبهه مردمی آزاد سازی فلسطین گفت: از گردان های مقاومت می خواهیم پاسخی فوری به این جنایت بدهند. او شهادت ابوعین را نقشه تروریستی مقامات رژیم صهیونیستی دانست.

ابراهیم ابو عین فرزند زیاد ابوعین گفت: رژیم صهیونیستی با هر گونه تحرک فلسطینی و مردمی به شکل وحشیانه ای مقابله می‌کند.
 
 
Share/Save/Bookmark