کد مطلب: 46267
 
صلح امام حسن(ع) صلحی تحمیلی بود/ تازمانی که مذاکرات در مسیر درست باشد مردم از آن حمایت می کنند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ملت ایران گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و تا زمانی که مذاکرات هسته ای در مسیر درست و منطقی جریان داشته باشد و حقوق ملی شان نادیده گرفته نشود، آن را حمایت می کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
 
آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه در خصوص موضوع صلح امام حسن(ع) در صحبت های اخیر رئیس جمهور اظهار داشت: خستگی مردم و ازپا افتادگی نیروهای مسلح و رزمنده زمان حکومت امام حسن (ع) باعث شد که ایشان مصلحت نظام اسلامی را در صلح ببیند.
وی در مقایسه نیروهای امام حسن(ع) با نیروهای ارتش مقابل در آن دوران بیان کرد: نیروی مقابل یک ارتش منسجم، مقاوم و به اصطلاح در آن زمان ارتشی بود که کمتردرجنگ آسیب دیده بود و در مقایسه با نیروهای امام حسن مجتبی(ع) که رمقی برای ادامه مبارزه نداشتند، از توان بالایی برخوردار بودند، این مهم علت پذیرش صلح در آن زمان بشمار می آید.
امام جمعه زاهدان در ادامه به روند مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: تیم مذاکره کننده ایران مورد اعتماد مقام والای رهبری هستند و در مذاکرات هم قطعا منافع ملی مردم ایران را در مدنظر قرار می دهند، لذا ما هم به عنوان عضوی از این جامعه به این تیم اعتقاد داریم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوعات مربوط به انرژی هسته ای امروز پایگاه و جایگاه مردمی پیدا کرده و در مجلس شورای اسلامی مصوب قانون داریم که این افراد نمی توانند بدون رعایت آن قوانین و نظر شخص مقام معظم رهبری تصمیمی جداگانه در این باره اتخاذ کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: ملت ایران گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و تا زمانی که مذاکرات هسته ای در مسیر درست و منطقی جریان داشته باشد و حقوق ملی شان نادیده گرفته نشود، آن را حمایت می کنند.
آیت الله سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با آن همه کمبود با عزت و صلابت در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند و در دوران کنونی هم مردم همان مردم هستند و از تکرار آن روزها هراسی ندارد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark