کد مطلب: 47338
 
جمع آوری مدارس کپری در سیستان وبلوچستان
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از جمع آوری مدارس کپری در استان خبر داد و گفت: 47 مدرسه کپری در این منطقه وجود دارد که 11 مورد از آنها بلااستفاده بوده و تا چند ماه آینده نیز 21 مدرسه کپری جمع‌آوری خواهد شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
 
به گزارش زاهدانه، علیرضا نخعی در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به جمع آوری مدارس کپری در استان اظهار داشت: در حال حاضر 22 هزار و 266 کودک در دوره متوسطه اول سر کلاس درس حضور ندارند که از این رقم 12 هزار نفر در جنوب سیستان و بلوچستان ساکن هستند که 5هزار نفر از اواسط مهر و بیش از 6هزار نفر به طرق مختلف سر کلاس درس حاضر خواهند شد و در این میان برای اداره امور آموزشی از ظرفیت شبانه‌روزی‌ها و آموزش از راه دور نیز بیش از پیش استفاده خواهیم کرد.
وی از وجود 285 مدرسه خشتی و گلی در این استان خبر داد و گفت: 47 مدرسه کپری نیز در این منطقه وجود دارد که 11 مورد از آنها بلااستفاده بوده و تا چند ماه آینده نیز 21 مدرسه کپری جمع‌آوری می‌شود.
نخعی در شورای آموزش و پرورش استان افزود: 37 هزار و 704 نفر بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه دوم وجود دارد که 20 هزار و 598 نفر در جنوب استان هستند.
وی میزان کل رقم اعتباری مورد نیاز برای جذب بازماندگان از تحصیل را در سه مقطع متوسطه، 175 میلیارد و 315 میلیون ریال برای سال تحصیلی جدید عنوان کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: در حق رشته ریاضی در استان ظلم شده است به‌ نحوی که نسبت آموزش ریاضی در کشور 23.5 درصد و در این استان 6.75 درصد است و از آنجایی که در جنوب استان این مشکل جدی می باشد باید این خلاء را پر کرده و حق رشته ریاضی را ادا کنیم.
وی در پایان افزود: در جنوب سیستان و بلوچستان از نظر نیروی انسانی به ویژه در رشته ریاضی با چالش بزرگی رو به رو هستیم که باید تدبیر ویژه صورت بگیرد، البته سهمیه استخدام در این منطقه حدود یک هزار نفر می باشد که از این تعداد 75 درصد مربوط به جنوب استان و عمده آنها در رشته علوم پایه بوده که سهمیه خرید خدمت را نیز نسبت به سال گذشته به دو برابر افزایش داده‌ایم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark