کد مطلب: 45961
 
به بیگانگان اجازه بازدید از مراکز نظامی را نمی‌دهیم/ تحریم ایران توسط غربی ها از ابتدا اشتباه بود
استاد دانشگاه مذاهب اسلامی در زاهدان گفت:کشورهای غربی بدانند ملت ایران اجازه بازدید از مراکز هسته ای و نظامی را به آنها نخواهد داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۴
 
مولوی عبدالحلیم قاضی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه در خصوص رفع تحریم ها علیه ایران اظهار داشت: مسئله و اصل تحریم ها به صورت ظالمانه از سوی کشورهای غربی بر ایران تحمیل شد که از لحاظ شرعی و قانون حقوق بین الملل و آژانس بین المللی ارزش و جایگاه قانونی ندارد.
عضو دارالفطارِ دارالعلوم زاهدان با بیان اینکه تحریم ایران از سوی کشورهای غربی از ابتدا روش اشتباهی بود، افزود: این تحریم ها نباید از اول توسط بیگانگان برای کشور ایران وضع می شد، هم اکنون نیز باید به صورت یکجا برداشته و لغو شوند زیرا برداشتن تحریم ها از کشور خواسته همه ملت ایران است.
وی گفت: ملت ایران پیرو خط ولایت فقیه است و اگر آمریکا و کشورهای غربی به قول و قرارهای خود در تنظیم قرارداد پایبند نباشند، ما نیز می توانیم به تعهدات خود مبنی بر انرژی هسته ای پایند نباشیم.
استاد دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه بیگانگان غیرقابل اعتماد هستند، ادامه داد: کشورهای غربی بارها با مخالفت و تفرقه افکنی در بین جوامع اسلامی نشان دادند که اعتماد کردن به آنها دشوار است از این رو نباید به آنان اعتماد کرد.
مولوی قاضی تصریح کرد: داشتن انرژی هسته ای حق هر ملتی است و از آنجایی که هر کشوری خواهان این انرژی است، ملت ایران نیز این حق را دارد که دانشمندان آن بدون هیچ محدودیتی در مراکز هسته ای مشغول به فعالیت باشند؛ کشورههای غربی حق ندارد مانعی برای پیشرفت دانشمندان هسته ای ما تدارک ببینند زیرا حق ملت ایران است که مانند سایر کشورها بدون هیچ ممانعتی از این انرژی برخوردار باشد.
استاد دانشگاه مذاهب عنوان کرد: ملت ایران اجازه هیچ گونه بازدیدی از مراکز نظامی و هسته ای در ایران را به آمریکا و کشورهای غربی نخواهد داد.
وی بیان کرد: علت بهانه گیری مدام آمریکا و فرانسه بر سر توافقات هسته ای این است که کشور و ملت ایران را تحت امرخود در بیاورند، اما باید بدانند که این هدف آنها هیچ گاه محقق نمی شود، در این زمینه ما نیز باید احتیاط کنیم و با مقاومت، وحدت و یکپارچگی خود در مقابل توطئه دشمنان ایستادگی کنیم.
استاد دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: قرارداد تا زمانی معتبر است که طرف مقابل به تعهدات خود پایند باشد اگر آنها کوچکترین خللی در قرارداد بوجود بیاورند ملت ایران باید این اجازه را داشته باشد تا بتواند قرارداد را لغو کند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark