کد مطلب: 56997
 
در پی انتشار یک خبر مطرح شد؛
اولویت اصلی راه آهن قبل از اعزام قطارها ایمنی است
در پی انتشار یک خبر، اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور، جوابیه ای صادر کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
 
به گزارش زاهدنیوز، در پی انتشار مطلبی با عنوان " بارش باران به مسیر ریل آهن خسارت وارد کرد/ خطر، جان مسافران را تهدید می کند" در این پایگاه خبری که عصر گذشته منتشر شد، اداره کل راه آهن جنوب شرق کشور جوابیه ای صادر کرد.

در این جوابیه آمده است: تصویر منتشر شده در این خبر مربوط به خط عریض است و صرفا قطارهای باری پاکستانی از روی آن تردد می کنند، خط عریض زاهدان _ میرجاوه قدیمی ترین ریل کشور است و 100 سال قدمت دارد.

در زمان جنگ جهانی اول این خط، به عنوان خط ریلی اضطراری طراحی شده است، این بدین معناست که به جای پل از آبنما استفاده شده و زیر سازی مناسبی ندارد، اما پس از اینکه خط مذکور تحویل ایران شد، چندین پل در امتداد این خط احداث شده است.

در ادامه این جوابیه آمده است: طبق تفاهم نامه سه جانبه میان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، استانداری سیستان و بلوچستان و اتاق بازرگانی زاهدان مقرر شده این خط اصلاح و سه ریله شود تا امکان تردد ناوگان ایرانی نیز روی آن فراهم شود، زیرا در حال حاضر ناوگان ایران به دلیل عرض زیاد خط، امکان تردد روی آن را ندارند.

این جوابیه می افزاید: در تصویر منتشر شده در خبر خط نرمال ایران نیز مشاهده می شود که به علت زیرسازی مناسب آسیبی ندیده و طی روز یک شنبه؛ سه رام قطار مسافری از روی آن تردد کرده و در حال سیر می باشند.

در حال حاضر ۲ روز می باشد که پرسنل تعمیر و نگهداری خط راه آهن جنوب شرق مشغول اصلاح نقاطی که خط دچار آب بردگی شده، هستند و به همین دلیل به راه آهن ‌پاکستان اطلاع داده شده تا از اعزام قطارهای باری خود تا اطلاع ثانوی به سمت ایران خودداری کنند و به محض اینکه خط اصلاح شد آنان را مطلع کرده تا نسبت به اعزام قطارهای خود اقدام کنند.

در پایان این جوابیه آمده است اولویت اصلی راه آهن قبل از اعزام قطارها ایمنی و در وهله دوم اعزام قطار است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark