کد مطلب: 48897
 
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد:
انگشت اتهام نقض برجام به سمت آمریکایی هاست/ آمریکا غیرقابل اعتماد است
یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده اند که نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد، گفت: هر وقت به آمریکایی ها اعتماد کردیم آنها ضربه ای به ما وارد کردند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
 
به گزارش زاهدانه، خبرها حاکی از آن است که آمریکا به بهانه مقابله با تهدید تروریسم، طرحی را تصویب کرد که در صورت تبدیل به قانون، سفر افرادی را که اخیرا در یکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان حضور داشته ‌اند به آمریکا، محدود می‌کند.
تصویب این طرح می‌تواند برای ایران نیز که با رفع احتمالی تحریم‌ها انتظار افزایش مناسبات تجاری و گردشگری با اروپا را دارد، تبعات منفی داشته باشد از اینرو این طرح خود به منزله نقض برجام بوده که آمریکایی ها اینبار به بهانه دیگری سعی در تنش و ایجاد اختلاف در این امر را دارند.

آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند
در این راستا یک مدرس مسائل سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده اند که نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد زیرا آنها به قول و قرارهایشان پایند نبوده اند.
سلطانعلی میر گفت: هر وقت به آمریکایی ها اعتماد کردیم آنها ضربه ای به ما وارد کردند که یک نمونه آن در دوران نفت است که ما از آمریکایی ها بعنوان میانجی استفاده کردیم اما آنها برعلیه ما کودتای 28مرداد را انجام دادند.
وی افزود: پس از تجربه سی و اندی سال می توان نتیجه گرفت که آمریکایی ها در مذاکرات، رفتارهای سیاسی و قول وقرارهایشان هیچگاه حسن نیتی از خود نشان نداده اند.

ارائه طرح جدید آمریکا به معنای نقض تعهداتشان در برجام است
این کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به طرحی جدیدی که آمریکایی ها تصویب کرده اند که در صورت تبدیل به قانون، سفر افرادی را که اخیرا در یکی از چهار کشور ایران، عراق، سوریه و سودان حضور داشته ‌اند به آمریکا، محدود می‌ شود، بیان داشت: این طرح دقیقا نقض عهد و پیمانی است که آنها با ما بسته اند و این نشان می دهد که ما را دور زده و قانون جدیدی اعمال کردند زیرا قرار بود در این طرح که تحت عنوان برنامه اصلاح مشترکاتی بود محدودیت ها رفع شوند.

با اجرای فرامین رهبری باید بیدار وهشیار باشیم
وی با اشاره به اینکه برجام راهی برای نفوذ آمریکایی ها به درون کشور شده است، ادامه داد: رهبر انقلاب بارها اعلام کردند که به آمریکایی ها خوش بین نیستند اما متاسفانه نگاه خوشبینانه برخی از دست اندرکاران در این زمینه باعث نقض فرمایش رهبر انقلاب شد زیرا باید راههای منافذ را می بستیم به این دلیل که برجام خود راهی برای نفوذ است چرا که آمریکایی ها نتوانستند از اقدامات سخت افزاری و انقلاب مخملی به این مرز و بوم ضربه وارد کنند از همین رو باید بیدار وهشیار باشیم و نکته به نکته فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.

گلایه از مسئولان بعلت احساس بی تعهدی
وی به عنوان یک فرهنگی ضمن گلایه از برخی مسئولین و دست اندرکارانی که نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری احساس بی تعهدی کرده اند، گفت: هرآنچه که رهبر انقلاب تاکنون بیان کرده اند به وقوع پیوسته است از این رو آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند زیرا از یک طرف می گویند تحریم ها را بر می داریم و از طرف دیگر محدودیت هایی جدید به اشکال مختلف به وجود می آورند که این دوگانگی رفتاری از سوی آنها نشان از اجرای سیاست خوش بینانه برد- برد نداشته به این جهت که آنها دنبال منافع خود هستند و از پشت به ما خنجر می زنند.

آمریکایی ها به دوران اوایل تحریم هایشان برگشته اند
میر با اشاره به اینکه تصویب این طرح می تواند برای مردم و تجار ایرانی تبعات منفی در پی داشته باشد، ادامه داد: این محدودیت شامل تجار و بازرگانان ایرانی هم می شود، همچنین این اقدام آنها نشان می دهد که آمریکایی ها به دوران اوایل تحریم هایشان برگشته اند زیرا در شکل و قالبی جدید مانع اقدامات مشترک ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی و غیره با سایر کشورها شده اند.

تا روزی که انقلاب اسلامی در منطقه برتر است عناد آمریکایی ها با ما ادامه دارد
وی تاکید کرد: تا روزی که انقلاب اسلامی در منطقه برتر است و ما بر ارزش ها و آرمان هایمان پافشاری کنیم این عناد آمریکایی ها با ما ادامه دارد و آنها دست بر نخواهند داشت لذا ساده اندیشی است اگر فکر کنیم آنها با ما رفتار صادقانه ای داشته باشند.

یکی از اهداف اصلی برجام رفع تحریم ها بود
این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه آمریکایی ها ناقض برجام هستند، بیان داشت: یکی از اهداف اصلی برجام رفع تحریم ها بود که آنها به شکل دیگری در این راستا گام برداشته اند که این مهم نشان می دهد آمریکایی ها در رفتارشان صداقت نداشته و هربار بهانه جدیدی پیش رو می آورند لذا انگشت اتهام در نقض بر برجام به سمت آنها است.

مقوله نفوذ بعد از توافق نامه و برجام رقم خورد
وی با اشاره به اینکه شبیه خون فرهنگی و تهاجم فرهنگی را مقام معظم رهبری بعد از پایان جنگ هشت ساله عنوان کردند، گفت: مقوله نفوذ که رهبر انقلاب بر روی آن تاکید دارند بعد از توافق نامه و برجام رقم خورد زیرا آمریکایی ها از این طریق می خواهند به واسطه شناسایی واسطه هایی در داخل به امورات داخلی ما نفوذ پیدا کنند.
میر با اشاره به فرامین رهبر انقلاب ادامه داد: آمریکایی ها شاید در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اعمال نفوذ کنند اما در بخش نیروهای نظامی و امنیتی هرگز نخواهند توانست ورود یا نفوذی پیدا کنند.

یکی از راه های نفوذ دشمن شبکه های اجتماعی هستند
وی با بیان اینکه مسئولین باید هوشیاری بهتری را ازخود در این زمینه ها نشان دهند، افزود: شبکه های اجتماعی امروزه یکی از تاثیرگذارترین بخش ها در جوامع هستند که در این راستا نیز کشور ایران نسبت به سایر کشورها بالاترین آمار از لحاظ استفاده از شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده است که این مهم می تواند مقدمه و زمینه ساز نفوذ آمریکایی ها باشد لذا مسئولین باید در این خصوص تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

گزارش: نجمه خسروپرست(منبع جوان)
Share/Save/Bookmark