کد مطلب: 30544
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:
کتاب مهم‌ترین ابزار برای ارائه مکتب اسلامی است
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کتاب از مهم‌ترین ابزارها برای ارائه ایدئولوژی و مکتب اسلامی در جامعه است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۵
کتاب مهم‌ترین ابزار برای ارائه مکتب اسلامی است
 
به گزارش زاهدانه ، علی‌اصغر جمشیدنژاد امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در زاهدان اظهار کرد: از مدیرکل ارشاد اسلامی استان به دلیل برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در زاهدان تقدیر و تشکر می‌شود چراکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سبب انس بیشتر علاقه‌مندان به امر کتاب و کتابخوانی می‌شود.

وی افزود: با توجه به سابقه دیرینه و فرهنگ غنی و متمدن چند هزار ساله ایران، بیسوادی در کشورمان قابل قبول نیست و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب فرصتی است تا زمینه فراهم شود برای کسانی که بیسواد هستند، به این نمایشگاه‌ها مراجعه و با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشتر آشنا شوند و به امر سوادآموزی و مطالعه کتاب روی آورند.

جمشیدنژاد تصریح کرد: پیش‌بینی قرن بیستم این بوده است که هر کسی با متون و ابزار کامپیوتر آشنا نباشد و نتواند با آن کار کند، بیسواد قلمداد می‌شود.

وی گفت: در پیش‌بینی قرن 20، باید هر کسی وبلاگ داشته باشد و پنجره‌ای رو به سوی دنیا برای حود بگشاید و از طریق وبلاگ، حرف خود را به دنیای بیرون مخابره کند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در دنیا سایت‌های مجازی و فضاهای اینترنتی زیادی به وجود آمده و مشغول فعالیت هستند اما کتاب هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و هیچ رسانه‌ای توان این را ندارد که در ردیف کتاب قرار گیرد.

جمشیدنژاد افزود: کتاب مهم‌ترین ابزار برای ارائه ایدئولوژی و مکتب اسلامی برای معرفی به دنیاست.

وی گفت: اگر می‌خواهیم در جامعه کنونی به پیشرفت و پویایی دست یابیم باید بر کتاب تکیه داشته باشیم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: انتشار کتاب یک کار بسیار ارزشمندی است و یک نوع ابزار برای غنی سازی فرهنگ کشور است.

جمشیدنژاد افزود: بنابراین برای رسیدن به مدارج برتر و علوم مختلف باید به کتاب و کتابخانه اتکا داشته باشیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark