کد مطلب: 36205
 
خطبه های نماز عید سعید فطر اهل سنت زاهدان
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: بی حرمتی و توهین به مقدسات و اماکن مذهبی تمامی فرق و مذاهب و ادیان حرام است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۵
خطبه های نماز عید سعید فطر اهل سنت زاهدان
 
به گزارش زاهدانه ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز عید سعید فطر اهل سنت زاهدان افزود: حرمت مقدسات مذاهب و فرق لازم و ضروری است و به لحاظ شرعی هیچ گروهی از مسلمانان حق ندارد به اماکن مذهبی سایر مسلمانان و حتی غیر مسلمان تعرض کند.

وی اضافه کرد: بی حرمتی به مقدسات و اماکن مذهبی موجب جریحه دار شدن احساسات دیگران و ایجاد فتنه می شود و فتنه انگیزی و آنچه موجب فتنه می شود در اسلام حرام است.

وی تاکید کرد: اختلافات برای جامعه زیانبار است و هر اختلاف مذهبی، قومی یا جناحی که به تنش و دشمنی بینجامد مانع توسعه می شود.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تصریح کرد: امروز بزرگترین خطری که جهان اسلام را تهدید می کند اختلاف است که منجر به جنگ و درگیری میان مسلمانان شده است.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم گفت: دشمنان اسلام از بیداری اسلامی و قدرت اسلام می ترسند زیرا بخوبی می دانند که وقتی اسلام وارد زندگی انسانها شود چه تاثیری دارد و به همین علت سعی می کنند با ایجاد اختلاف میان مسلمانان به دین اسلام ضربه وارد کنند.

وی خاطر نشان کرد: ریختن خون انسان بی گناه کفر آمیز است ، هر کس خون مسلمانی را حلال بداند شکی نیست که کافر شده است لذا بر مسلمانان لازم است که از اعمال خلاف شرع دوری کنند و به دین خود ضربه نزنند.

مولوی اسماعیل زهی به تحولات خاورمیانه و تنش های منطقه ای اشاره کرد و گفت: مسلمانان کشورهایی مانند عراق، سوریه و غیره نباید کشورهای خود را در معرض تجزیه قرار دهند، تمامیت ارضی کشورهای اسلامی بسیار مهم است زیرا تجزیه کشورها خواست دشمنان اسلام است.

وی تاکید کرد: مسلمانان نباید اجازه دهند سرزمینهایشان به نفع صهیونیستها تجزیه شود، متاسفانه در هفته های اخیر شاهد جنایتهای زیادی از سوی صهیونیستها علیه مردم مظلوم غزه بودیم که در این میان کشورهای غربی و شورای امنیت سکوت کرده اند و در نهایت فقط پیشنهاد داده اند که میان رژیم اشغالگر قدس و مبارزان فلسطینی آتش بس برقرار شود.

وی افزود: این مسائل و مشکلات ضرورت اتحاد مسلمانان را بیشتر می کند، مسلمانان اگر مشکل و اختلافی با یکدیگر دارند باید با گفتمان و تفاهم آن را حل کنند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه های نماز بر استفاده از توانمندیها و شایستگی های تمامی اقوام و مذاهب در کشور تاکید کرد و گفت: تامین منافع ملی در گرو مشارکت قشرهای مختلف مردم است و هیچگاه نباید منافع ملی تحت فشار گروه و جناح خاصی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا