کد مطلب: 38114
 
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:
جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی و مسوولان آن نیز منتخب مردم هستند
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی و مسوولان آن نیز منتخب مردم و از میان مردم هستند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۴
جمهوری اسلامی ایران نظامی مردمی و مسوولان آن نیز منتخب مردم هستند
 
به گزارش زاهدانه ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد مکی زاهدان بیان کرد: نگاه مردمی و ملی مسوولان زمینه ساز امنیت پایدار و اخوت و وحدت پایدار است.

وی با ابراز خرسندی از وجود استاندار شایسته و لایق در سیستان و بلوچستان افزود: در کشورهای همسایه ما مشکلات زیادی در بخشهای مختلف وجود دارد اما به یاری خدا و همت مردم و سیاست های شایسته نظام جمهوری اسلامی با وجود تنوع قومی و مذهبی، مردم فهیم سیستان و بلوچستان از گذشته تاکنون در کنار یکدیگر با وحدت و همبستگی زندگی مسالمت آمیز همراه با امنیت و آرامش داشته و دارند.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تصریح کرد: وحدت و همدلی مردم شیعه و سنی و اقوام و طوایف این استان باید سرمشقی برای ملت های دیگر و توجه دولت اسلامی به مردم الگویی برای دولتها باشد تا در کنار ملت خود قرار گیرند.

مولوی اسماعیل زهی در بخش دیگری از خطبه های نماز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس تمامی قشرهای ملت ایران اعم از شیعه و سنی، فارس، بلوچ، کرد، لر، ترکمن و سایر اقوام در کنار هم با وحدت و همدلی مقتدرانه در مقابل دشمن ایستادند.

وی ادامه داد: آرزوی ما این است که وحدت میان ملت مستحکم باشد و در شرایطی که دشمنان در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه در صفوف به هم فشرده مردم هستند از عموم ملت تقاضا دارم با تمام توان از وحدت و امنیت کشور حفاظت کنند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان گفت: از استاندار سیستان و بلوچستان دو در خواست داریم نخست اینکه مساله صدور شناسنامه ها و دوم استخدام ها و مشارکت ها را خود مدیریت کند.

مولوی اسماعیل زهی از بانک رسالت و سایر بانکها که در راستای بانکداری اسلامی و پرداخت وام های بدون بهره تلاش می کنند، تقدیر کرد.

به گزارش زاهدانه ، لازم به ذکر است در مراسم این هفته نماز جمعه اهل سنت زاهدان علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت حضور داشتند .

 انتهای پیام /

Share/Save/Bookmark