کد مطلب: 39635
 
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:
ترور اهل قلم ظلم و جنایت نابخشودنی است
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با محکوم کردن ترور معلم شهید سرگزی در قصرقند گفت: ترور اهل قلم جنایت و ظلم نابخشودنی است و ملت ایران بویژه مردم سیستان و بلوچستان عاملان این جنایت را نمی بخشند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۶
ترور اهل قلم ظلم و جنایت نابخشودنی است
 
به گزارش زاهدانه به نقل از ایرنا ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: شهادت شهید سرگزی یکی از معلمان شهرستان قصرقند در سیستان و بلوچستان حادثه ای بسیار زجر آور و آزار دهنده بود.

وی تصریح کرد: به شهادت رساندن هر انسان بی گناهی جرم سنگینی است اما جرم شهید کردن یک معلم و آموزگار و اهل قلم که در جامعه از ارزش و جایگاه بالایی برخوردارند به مراتب سنگین تر است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار داشت: هدف قرار دادن اهل قلم و کسانی که سلاح دردست ندارندبلکه قلم در دست دارند ظلم و جنایت بسیار بزرگی محسوب می شود.

وی افزود: ما این جنایت را به شدت محکوم می کنیم. کسانی که مرتکب قتل این معلم شدند دست به جنایتی زدند که ملت ایران بویژه مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آنان را نخواهند بخشید.

وی تاکید کرد: مردم استان ناامنی را در هر لباس و شکلی که باشد نمی پذیرند، لذا هیچ کس حق ندارد در استان ناامنی ایجاد کند.

مولوی اسماعیل زهی خاطر نشان کرد: الحمدالله با مدیریت مدبرانه و دلسوزانه دولت تدبیر و امید استان سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه و پیشرفت در حرکت است، فضای ایجاد اعتماد به مدیران بومی و منطقه ای پدیده ای بسیار خوب و سیاستی بسیار پسندیده است، لذا در این شرایط ایجاد ناامنی هیچ توجیهی ندارد.

وی بیان کرد: افراد بومی که در خارج از کشور زندگی می کنند نباید از سوی افراد دیگر تحریک شده و دست به ناامنی استان خودشان بزنند، پیگیری مشکلات و نارسایی ها باید از مسیر و مجرای قانونی و از راه مذاکره و گفتمان انجام شود لذا ما امیدواریم که استان ما در آینده از امنیت کاملی برخوردار شود.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم تصریح کرد: ما ضمن تاکید بر لزوم برقراری امنیت در استان به کسی اجازه نمی دهیم اختلاف و تفرقه ایجاد کند ما می خواهیم با اخوت و برادری در کنار یکدیگر زندگی کنیم نباید بین اقوام و مذاهب اختلاف وجود داشته باشد، اقوام و مذاهب باید با صلح و سازش و دوستی در کنار هم زندگی کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز با تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: حضرت آبت الله مهدوی کنی از درجه علمی بالایی برخوردار و از افراد انقلابی بودند که بیشتر عمرشان را در راه خدمت به انقلاب، مردم و نظام جمهوری اسلامی سپری کردند، ضایعه وفات ایشان را به مقام معظم رهبری، دولت تدبیر و امید، خانواده و بازماندگان آن مرحوم و مردم شریف ایران تسلیت عرض می کنم.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با اشاره به آغاز سال هجری قمری، اظهار امیدواری کرد که سال جدید سالی پر برکت و صلح و آشتی بین تمامی مسلمانان و سال امنیت و آرامش برای امت اسلامی باشد.
Share/Save/Bookmark