کد مطلب: 47825
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان؛
سیستان وبلوچستان میزبان 3 شهید گمنام می شود/ ملت ایران الگوی تمام جهان است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از ورود سه شهید گمنام به استان خبر داد و گفت: پیکر این سه شهید گمنام در شهرستان های زاهدان و ایرانشهر تشییع و به خاک سپرده می شود.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
 
به گزارش زاهدانه، سرهنگ پاسدار حمزه دهقان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس ملت بصیر و شجاع ایران ثمره ایستادگی و درس آموختگی ملت ما از مکتب این امام همام و فرهنگ عاشورا است که با درایت و هدایت های حضرت امام راحل و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام موجب سربلندی ایران اسلامی و حفظ تمامیت ارضی این کشور شد.

ملت ایران الگوی تمام جهان است

وی افزود: به پاس ثمره پیروزی انقلاب اسلامی امروز ایران از اقتدار بالایی در سطح جهان برخوردار است و بعنوان یک الگو و سرمشق در مقابله با هجمه های مختلف دشمنان اعم از فرهنگی، دینی و گروه های تکفیری، جنگ نرم و سخت همواره ایستادگی کرده و از این منظر الگویی برای همه کشورهای جهان به شمار می آید.
این مسئول ادامه این ایستادگی ها را موجب عزت و سربلندی نظام و مسلمین عنوان کرد و ادامه داد: دوران دفاع مقدس، دورانی درخشان و افتخار آمیز است به این علت که رزمندگان اسلام و مردم این کشور با تمام تلاش و همت خود از وجب به وجب این خاک دفاع کردند و دشمنان را شکست دادند.

میراث گرانبهای دوران دفاع مقدس، حفظ ارزش ها و تداوم راه شهدا است

وی حفظ ارزش ها، تداوم راه شهدا و انتقال آن به نسل های آینده را بعنوان میراثی گرانبها از این دوران عنوان کرد که برای ما به یادگار مانده است.
دهقان یکی از راه های حفظ ارزش های دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های آینده را خاکسپاری شهدای گمنام عنوان کرد و گفت: این مهم در مناطق مختلف سطح کشور انجام می شود که برکات زیادی همچون انس و الفت جوانان و نوجوانان باشهدا، ایجاد کردن فضای معنوی و زمینه ای برای پاسداشت میراث شهدا را در پی دارد.

63 شهید گمنام در سیستان وبلوچستان خاکسپاری شده است

وی افزود: تاکنون در استان سیستان و بلوچستان در 21 نقطه اعم از مراکز شهرستان ها و دانشگاهی میزبان خاکسپاری پیکر 63 شهید گمنام بوده ایم که این مهم یکی از افتخارات این خطه از کشور است.

سیستان وبلوچستان میزبان پیکر سه شهید مطهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در دهه دوم محرم و در ایام سوگواری امام حسین(ع) میزبان پیکر مطهر سه شهید گمنام در استان در 2 نقطه هستیم که از این تعداد یک شهید در فرماندهی انتظامی استان و دو شهید نیز در دانشگاه ولایت ایرانشهر تشییع و به خاک سپرده می شوند.
وی درادامه تصریح کرد: پیکر مطهر شهدا صبح روز یکشنبه دهم آبانماه با پرواز به زاهدان منتقل می شود و ساعت 8 صبح همان روز در فرودگاه زاهدان مورد استقبال مسئولین، آحاد مردم و خانواده شهدا قرار خواهد گرفت.
این مسئول بیان کرد: مراسم شب وداع با شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء همان روز در مهدیه آستان شهدای گمنام با دعوت از همه اقشار و مردم برگزار می شود و صبح روز دوشنبه یازدهم آبانماه ساعت 8 صبح پیکر مطهر شهیدی که متعلق به زاهدان و ناحیه انتظامی است از میدان خاتم تشییع و در فرماندهی انتظامی زاهدان خاکسپاری خواهد شد.

جزئیات کشف شده از پیکر شهدا

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیکر شهدای دانشگاه ایرانشهر نیز به آن شهرستان منتقل می شود، گفت: شب همان روز نیز بعد از استقبال از شهدا در مسجد آل رسول(ص) مراسم شب وداع با دو شهید گمنام در ایرانشهر برگزار می شود و صبح روز سه شنبه مصادف با دوازدهم آبانماه نیز مراسم تشییع از ورودی این دانشگاه تا محل خاکسپاری انجام خواهد شد.
دهقان در خصوص جزئیات پیکر کشف شده از شهدا نیز بیان کرد: دو شهید متعلق به عملیات والفجر مقدماتی در سال 61 در منطقه فکه می باشند که یک شهید 19 ساله و دیگری 20 ساله است، همچنین یک شهید دیگر نیز متعلق به عملیات محرم است که 33 سال قبل در دهم آبانماه 61 در منطقه شرهانی انجام و با رمز حضرت زینب(س) انجام شد که لازم به ذکر است علت نام گذاری این عملیات با نام حضرت زینب(س) یعنی قافله سالار اسرای کربلا می باشد.
وی در پایان گفت: این دو عملیات در دوران دفاع مقدس تحت عنوان استراتژی تعقیب و تنویح متجاوز انجام شد و عموما این عملیات ها در خاک دشمن صورت گرفته است، لذا بعد از 33 سال تفحص در خاک عراق پیکر این شهدا کشف و به میهن اسلامی منتقل شد که بعد از آزمایشات DNE و ژنتیکی خاکسپاری آنها همزمان در سراسر کشور انجام می شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark