کد مطلب: 32598
 
رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان:
بخش فرهنگ وهنر تنها بخشی که بیشتر به آن کم‌توجهی شده است
رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: در استان سیستان و بلوچستان تنها بخشی که بیشتر به آن کم‌توجهی شده، همین بخش فرهنگ است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۴
بخش فرهنگ وهنر تنها بخشی که بیشتر به آن کم‌توجهی شده است
 
به گزارش زاهدانه ، محسن ذوالفقاری به نمایندگی از هنرمندان سیستان و بلوچستان در جلسه نشست با ایثارگران و منتخبان استان با رئیس جمهور اظهار کرد: سیستان و بلوچستان پایتخت اسطوره‌هاست، سرزمین رستم دستان و سیاه‌سوار ساسانی است.

وی افزود: اینجا مهد تمدن و خاستگاه مردمان دلیر است، سرزمین مردمان صبور و مهمانواز، سرزمین هنر، علم و ادب فارسی خاستگاه نخستین انیمیشن جهان (جام آسوریک)، نخستین چشم مصنوعی و جراحی جمجمه و دیار نخستین شاعره پارسی‌‌گوی ایران «رابعه کعب قوز‌داری» است.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و نیز تاکید مقام معظم رهبری به اهمیت فرهنگ، گفت: در استان سیستان و بلوچستان تنها بخشی که بیشتر به آن کم‌توجهی شده، همین بخش فرهنگ است.

ذوالفقاری تصریح کرد: کم‌کاری در این بخش منشاء بسیاری از مشکلات کنونی در استان است و متاسفانه در سال‌های گذشته اعتبارات ناچیز فرهنگ و هنر همیشه منبع جبران برخی کسری‌ها در سایر بخش‌ها بوده است.

وی کمبود کتابخانه در استان، کمبود فضاهای فرهنگی و هنری، نبود تولیدات شاخص فرهنگی و هنری و کمبود اعتبارات در بخش گردشگری و صنایع دستی را تنها گوشه‌ای از مشکلات موجود در بخش فرهنگ استان ذکر کرد.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان بیان کرد: ما جوانان این استان با وجود تمام کمبودها و بی‌مهری‌ها، همواره تلاش کرده‌ایم تا جلوه‌های زیبای استانمان را به ایران و جهان نشان دهیم و جای خوشحالی دارد که عنوان شود.

ذوالفقاری عنوان کرد: هم اکنون کشور سوئیس در جشنواره معتبر فیلم و مستند بیزیون دوریل میزبان مستند سه‌چنگ‌ حاگ (به معنای سه مشت خاک)، اثر جوانان سیستان و بلوچستانی است که لحظه‌هایی از زندگی مردمان این استان را به نمایش درآورده و خود نمونه‌ای از توانمندی‌های جوانان این استان است.

وی در زمینه مطالبات هنرمندان این منطقه اظهار کرد: احداث پردیس‌های سینمایی در شهرهای استان، حمایت از تولیدات علمی، فرهنگی و هنری، احداث فضاهای فرهنگی و هنری از جمله پردیس، گالری، پلاتو و سالن اجرای تئاتر و موسیقی وغیره، اشتغال و رفع مشکلات بیمه هنرمندان تحصیل کرده استان، حمایت از برگزاری جشنواره‌های ملی، بین‌المللی و استقرار دبیرخانه‌های دائمی آن جشنواره‌ها در استان را از جمله مطالبات هنرمندان استان عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: تزریق بودجه برای احیای صنعت گردشگری و مکان‌های تاریخی، احداث کتابخانه در نقاط مختلف استان و حمایت از صنایع دستی استان از جمله دیگر خواسته‌های مجموعه فرهنگ و هنر استان از رئیس جمهور است.

ذوالفقاری در پایان از طرف خود و تمامی اهالی فرهنگ و هنر استان، انتخاب علی اوسط هاشمی به عنوان استاندار که با نگاه ویژه خود امید را در دل افراد فرهنگ و هنر این استان پررنگ کرد، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark