کد مطلب: 46025
 
امام جمعه زاهدان:
عربستان با جنگ علیه یمن ناتوانی خود را به اثبات رساند
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: عربستان با جنگ علیه یمن و موفق نشدن در این عرصه ناتوانی خود را به اثبات رساند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
 
به گزارش زاهدانه به نقل از ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان افزود: متاسفانه عربستان دراین جنگ نا برابر به دنبال اجرای نیات شوم استکبار بود و تصور می کرد در جنگ چند روزه می تواند کشور یمن را از پای درآورد و یا حداقل اختلاف در بین گروه های مختلف این کشور ایجاد کند اما نه تنها موفق نشد بلکه در عرصه جهانی رسوا شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان ادامه داد: نظام سیاسی و سردمداران عربستان بعد از جنگ علیه یمن به یک سری اقدامات نابخردانه دست زدند تا با فرافکنی بتوانند فشار افکار عمومی علیه خود را کاهش داده و در نتیجه آن را به دیگر جهات منحرف کنند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: بر همین اساس آل سعود دو هدف و اقدام مهم را در دستور کار قرار داد که یکی از این اقدامات اعمال فشار به شیعیان مظلوم این کشور بود و در همین راستا با انفجار مساجد شیعیان ضمن ایجاد رعب و وحشت بر شدت فضای دیکتاتوری در کشورش افزود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: متهم کردن ایران به دخالت در امور دیگر کشورها از دیگر اقدامات آل سعود بود که در این زمینه وزیر امورخارجه این کشور در یک نشست خبری مدعی این مساله شد.

عضو خبرگان رهبری گفت: عربستان با هدف سقوط دولت های مهم منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن در چند سال اخیر با همکاری صهیونیست ها و گروه های تکفیری به جنایات غیر قابل بخشش از جمله کشتار زنان و کودکان، تجاوز به نوامیس مردم و نابودی زیر ساختها و منابع این کشورها دست زد که این تجاوزات و جنایتکاریها سبب شد آبرو و اعتبار این کشور در جهان اسلام و در میان مسلمانان از بین برود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: آل سعود با انجام این گونه اقدامات ثابت کرد نوکر بی اختیار استکبار است لذا حاکمیت حرمین به عنوان مهمترین سرمایه مسلمانان باید از این حکومت سلب شود و مسلمانان باید به فکر نجات حرمین باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان کرد: عربستان هم اینک هیچ تفاوتی با رژیم صهیونیستی ندارد چه بسا با انجام برخی اقدامات از جمله حمله به مردم یمن در زمان افطار و به خاک و خون کشیدن مردم روزه دار این کشور از این رژیم نیز بدتر است زیرا صهیونیست ها در زمان افطار حمله نمی کردند بلکه حملات را در زمان سحر انجام می دادند.

امام جمعه زاهدان گفت: عربستان با هدف نابودی سوریه، عراق و یمن گروه های مختلف تکفیری از جمله القاعده و داعش را مورد تعلیم خود قرار داد که خوشبختانه با لطف خداوند متعال و استقامت امت اسلامی تاکنون به هیچ یک از اهداف شوم خود نرسیده است.



آیت الله سلیمانی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: این ماه دارای فضایل بسیاری است از جمله نزول قرآن کریم است بر این اساس وظیفه ماست که در این ماه پر خیر و برکت دعا به جا آوریم و با تمام اعضا و جوارح بدن خویش از برکات این ماه بهره گیریم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به سالروز تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه از زمان راه اندازی به خوبی تفکیک جنسیتی را رعایت و با دارا بودن 167 دانشکده در سراسر کشور زمینه فراگیری دانش را به صورت مهارتی و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فراهم کرده است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه این دانشگاه در راستای تامین اهداف نظام اسلامی و آرمان های رهبری نقش خود را به خوبی ایفا کرده است گفت: در صورت اجرایی شدن مصوبات خوب دولت دراین استان در زمینه های مختلف کشاورزی، پتروشیمی و صنایع تبدیلی نیاز به آموزش های فنی و حرفه ای نیز افزایش قابل توجه ای پیدا خواهد کرد.

آیت الله سلیمانی همچنین به سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: این سازمان از زمان راه اندازی با کار آمدیی توانسته گام های بزرگی را در راستای اهداف نظام بردارد.
Share/Save/Bookmark