کد مطلب: 53771
 
امام جمعه زاهدان:
عربستان بزرگترین جنایتکار جنگی جهان/ دولت با مردم رو راست باشد/ برجام دستاوردی در پی نداشت
امام جمعه زاهدان بیان اینکه برجام دستاوردی برای ملت ایران در پی نداشته است، گفت: روز به روز شاهد افزایش آمار بیکاری، بروز مسائل و مشکلات اقتصادی هستیم بگونه ای که روز به روز وعده های دولت نیز بی محتوا تر می شود.
تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۰
 
به گزارش زاهدانه، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زاهدان با توجه به اینکه در دین مبین اسلام حق آزار کسی را نداریم، حتی محروم کردن یک حیوان اظهار داشت: امروز جنایاتی از سوی برخی مدعیان حقوق بشر رخ می دهد به گونه ای که مردم یمن 22ماه تمام زیر بمباران ددمنشانه رژیم آل سعود قرار گرفته و یک لحظه رنگ آرامش و استراحت را به خود ندیدند.

مدعیان حقوق بشر عامل جنایت های بزرگ
وی با اشاره به تخریب و انحلال تمام زیرساخت های کشور یمن گفت: این جنایت ها با طلایه داری دولتی است که مدعی پاسداشت حرمین شریف می باشد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به آمار ارائه شده از سوی پایگاه خبری یمن افزود: در طی حملات هوایی 22ماهه، جنگنده های سعودی حدود 2هزار و 910کودک شهید و بیش 16هزار طفل زخمی شدند.
وی ادامه داد: سلاح های آمریکایی، انگلیسی و برزیلی در اختیار آل سعود قرار گرفت تا با کمک این دولت ها سلاح ها بر سر فرزندان و کودکان اسلامی ریخته شود.

سکوت مرگبار کشورهای غربی در برابر آل سعود
آیت الله سلیمانی با اشاره به اظهارات نماینده یونیسف در یمن اعلام کرد: 2میلیون و 200هزار کودک به بدترین شکل در حال نفس کشیدن هستند که به سوء تغذیه دچار شده و در بستر مرگ به سر می برند.
وی در ادامه تصریح کرد: کشور های غربی چشم طمع به دلارهای نفتی عربستان دوخته و سلاح های خود را در اختیار آل سعود می گذارند.
وی بیان کرد: میزبانان حقوق بشر در تازه ترین گزارشات خود اعلام کردند که عربستان از بمب های خوشه ای برزیلی بر علیه مردم یمن استفاده کرده است.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: آمریکا، انگلیس، صهیونیست ها و کشورهای غربی امکاناتی در اختیار آل سعود قرار دادند که عربستان به حمایت این سه قدرت امروز بزرگترین جنایات را علیه مردم یمن مرتکب شده است.
وی گفت: امروز اوضاع وخیم یمن اصلا مورد توجه آمریکا، اسرائیل و کشورهای قدرتمند غربی نیست زیرا همه در برابر درآمد نفتی آل سعود سکوت مرگبار برخود روا داشتند.

برجام دستاوردی درپی نداشت
وی در ادامه ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری، مردم و خانواده داغ دیده آتش نشانان در رابطه با فاجعه سنگین آتش گرفتن ساختمان پلاسکو افزود: هنوز تعدادی در این ماجرا مفقود بوده و اجساد آنها زیر آوار است.
امام جمعه زاهدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برجام دستاوردی برای ملت ایران درپی نداشت، گفت: برخی ضرورت نشست سیاسی میز مذاکره را به قدری جدی قلمداد کردند که گویا چاره ای جز نشست و مذاکره وجود نداشت به گونه ای که اظهار داشتند علاوه بر سایه شوم جنگ؛ خزانه کشور نیز خالی است که اگر این مذاکرات نتیجه ندهد قطعا صدای افتادن از پشت بام به گوش خواهد رسید.

ایران به مذاکره نیاز نداشت/ نتیجه چه شد
وی با اشاره به این مهم که باید مشخص شود نتیجه مذاکره چه بود، افزود: اگر برنده یا بازنده بودیم و یا نتیجه برد- برد است علت آن چه می باشد؟
آیت الله سلیمانی با اشاره به فرامین رهبر انقلاب مبنی بر اینکه "مذاکره باشد ولی با نرمش قهرمانانه" گفت: ما از سر نیاز پای میز مذاکره نرفتیم زیرا امروز کشور ایران به دانش هسته ای با دانشمندان بومی دست پیدا کرده و این برای کشور قدرت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه در ماجرای برجام از گسل های فی ما بین هیچ استفاده ای نکردیم، ادامه داد: آیا در مذاکره طرف مقابل را کشورهای 1+5 دیدید یا آمریکا؛ اگر کشورهای عضو 1+5 را دیده بودید قطعا از گسل های فی ما بین به عنوان اهرم برنده و امتیاز استفاده می کردید بر این اساس در این ماجرا بیشتر به متن پیشنهادی آمریکا عمل کردید تا متن جامع نیروهای مقابل.
وی با بیان اینکه دولت باید در برابر کارها و اقدامات خود حرف های واقعی را با مردم در میان گذارد، گفت: در اوایل دولت موجودی ایران 2 هزار سانترفیوژ و اکنون 5 هزار، توانایی غنی سازی 20 درصد اورانیوم و الان 3 درصد، 11 هزار و 800 کیلو اورانیوم غنی شده و الان 300 کیلو، 11 هزار سانترفیوژ در نطنز و الان5 هزار و است.

روز به روز وعده های دولت بی محتوا تر می شود
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه برخی مدعی بودند با برجام ایران کشوری هسته ای شناخته می شود و تحریم ها از بین رفته و سرمایه های بلوکه آزاد می شود و یا بلوک نفتی روان و قیمت نفت کاملا به دست می آید، گفت: امروز دولت مردان خود متوجه بدعهدی آمریکا شده و درحال پیگیری این مهم هستند که آیا راهی وجود دارد یا نه.
وی با بیان اینکه برجام دستاوردی برای ملت ایران در پی نداشته است، افزود: روز به روز شاهد افزایش آمار بیکاری، بروز مسائل و مشکلات اقتصادی هستیم بگونه ای که روز به روز وعده های دولت نیز بی محتوا تر می شود.
آیت الله سلیمانی در پایان ابراز امیدواری کرد در عمر اندک باقی مانده از عمر دولت این اوضاع جبران شود چرا که دولتمردان خود معترف هستند نتوانستند بازگشایی در مسائل اقتصادی به وجود بیاورند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark