کد مطلب: 28674
 
اینترنت برای نوجوانان خوب یا بد!
اینترنت، فضایی مجازی است که نوجوان ما را با دنیایی متفاوت مواجه می‌کند و عدم آگاهی از استفاده درست از آن می‌توان موجب آسیب‌های اجتماعی جدی شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
به گزارش زاهدانه،محمدحسین سلطان‌زاده مدرس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به مدرن شدن جوامع و هوشمند شدن مدارس دسترسی به اینترنت برای کودکان و نوجوانان آسان شده که در این مواقع بهتر است با آگاه سازی و استفاده درست از آن بستری مناسب جهت استفاده بهینه از این ابزار الکترونیکی را فراهم کنیم. 

وی به خطرات اینترنت اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان به پایگاه‌هایی که تصاویر مربوط به خشونت ورزی، مصرف مواد و بی‌مبالاتی‌ها را تبلیغ می‌کنند و هم چنین مواجه شدن با پیام‌های مستهجن بر روی صفحه می‌تواند خطرات روحی، روانی خطرناکی برای نوجوان ما به وجود آورد. 

سلطان‌زاده ادامه داد: استفاده بی‌رویه از اینترنت می‌تواند زمان لازم را برای مطالعه، فعالیت‌های اجتماعی و بودن در دنیای واقعی کاهش دهد و سلامتی جسمانی نوجوانان را از نظر ستون فقرات، مشکلات چشمی و... به مخاطره بیاندازد. 

وی خاطرنشان کرد: والدین می‌بایست به اطلاعات خود در مورد اینترنت بیافزایند و مهارت خود را در استفاده از آن افزایش دهند تا بتوانند الگویی مناسب برای فرزندانشان باشند.
Share/Save/Bookmark
مرجع : باشگاه خبر نگاران