کد مطلب: 35229
 
توجه به تربیت کودکان امری زیربنایی فرهنگی برای آینده کشور است
جمعی از کودکان و نوجوانان دختر و پسر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور شب گذشته افطار یازدهمین روز ماه مبارک رمضان را مهمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بودند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۸
به گزارش زاهدانه ،آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته افطار یازدهمین روز ماه مبارک رمضان را میزبان  آیت‌الله جمعی از کودکان و نوجوانان دختر و پسر تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بودند.

وی قبل از افطار طی سخنانی، کودکان و نوجوانان را گل‌های سرسبد زندگی خواند و گفت: همین جوانان در آینده شخصیت‌های علمی، فنی، دینی، سیاسی و اجتماعی کشور خواهند بود.


 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشکر از خانواده‌هایی که فرزندانی را برای سرپرستی می‌پذیرند و مثل فرزندان خود پرورش می‌‌دهند، گفت: این کار اجری مضاعف در درگاه الهی دارد.
 
وی تنظیم برنامه‌های درسی و تربیتی برای این کودکان را مهم و برای آینده آن‌ها و کشور، سرنوشت ساز خواند و گفت: نباید بگذاریم عمر عزیز این کودکان به بطالت بگذرد و توجه به تربیت آن‌ها، یک امر زیربنایی فرهنگی برای آینده کشور است. 


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری سازماندهی بهزیستی‌ها در کشورهای مختلف برای رسیدگی به امور نیازمندان گفت: جمهوری اسلامی ایران به خاطر مسائل دینی و ملی، وظیفه خویش می‌داند که بر اساس اهداف مقدس بهزیستی، از کودکانی که به هر دلیلی بی‌سرپرست شده‌اند، نگه‌داری نماید.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با ابراز خرسندی از دیدن چهره‌های شاد و بشاش کودکان، گفت: براساس اصول روان‌شناسی اگر کودکان و جوانان نشاط نداشته باشند، استعدادهای آن‌ها به درستی رشد نمی‌کند.


 
در آغاز این دیدار آقای هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان ارائه کرد و همزمان با اذان مغرب، نماز جماعت به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه شد. 

در پایان این مراسم فرزندان خردسال دختر خانواده سازمان بهزیستی، گرداگرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حلقه زدند و در فضایی صمیمی و عاطفی مشکلات و مسائل خود را با ایشان در میان گذاشتند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دقت به سخنان و درد دل‌های کودکان بهزیستی گوش فرا داد و لحظاتی با آنان سخن گفت و برای رفع مشکلات آنان به مسؤولان بهزیستی توصیه‌هایی ارائه کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark