کد مطلب: 63170
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه توسعه یابد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما با کشور پاکستان به دلیل هم‌جواری و اشتراکات قومی و مذهبی دائماً در ارتباط هستیم و این ارتباط باید با سرمایه‌گذاری‌های مشترک با این کشور توسعه پیدا کند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» به نقل از روابط‌عمومی استانداری، محمد کرمی در نشست با تعدادی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی استان که در محل پایانه مرزی میرجاوه برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت بیان کرد: سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی انجام شد که امیدواریم در سال جدید اقدامات بهتری در جهت عمل به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) انجام دهیم.

وی افزود: سیستان و بلوچستان پیشانی ورودی جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین باید اقداماتی متناسب با شرایط استان انجام دهیم.

استاندار تصریح کرد: خوشبختانه در ورود و خروج مرزها یک هماهنگی مطلوب بین دستگاه‌های ذی‌ربط برقرار شده که نشان از قدرت در تصمیم‌گیری‌ها دارد.

وی ادامه داد: ما دائماً با پاکستان در ارتباطیم و این ارتباط باید با سرمایه‌گذاری‌های مشترک توسعه پیدا کند.

کرمی خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام در استان جزو خسارات به شمار می‌روند چرا که موجب کاهش بهره‌وری خواهد شد.

وی تصریح کرد: واگذاری هر یک از فعالیت‌های اقتصادی به پیمانکاران مستلزم زمان‌بندی دقیق است و با ترک تشریفات باید به‌سرعت پیش برود.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: پایانه مرزی میلک باید به‌سرعت رشد پیدا کند و روزانه هزاران دستگاه از این پایانه تردد و آسیا میانه و چین از این طریق به دریا متصل شود.

وی تصریح کرد: مرز باید به مرکز صادرات و واردات تبدیل شود و در این راستا باید از ظرفیت جوانان و نوجوانان و ایده‌های خلاق آنها برای توسعه تجارت بهره‌گیری کرد.

کرمی ادامه داد: مشارکت مردم اهمیت به سزایی دارد چرا که مردم قدرت عظیمی در اقتصاد محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: مشکل بیکاری باید از جامعه برطرف شود چرا که تمام معضلات اجتماعی از همین موضوع نشئت می‌گیرد؛ بنابراین باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه نهادینه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: واردات به استان باید به‌گونه‌ای باشد که با افزایش ارزش‌افزوده مجدد به سایر کشورها صادر شود.

وی ادامه داد: فعالیت مرزها باید به‌صورت شبانه‌روزی شود همچنین بازارچه‌های محلی نیز فعال شدند که تأثیر فراوانی در توسعه صادرات و واردات دارد.

کرمی تأکید کرد: امروز شاهدیم که قدرت‌های استکباری نمی‌خواهند پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان را ببینند به همین دلیل از هر راهی دست به خرابکاری و ایجاد ناامنی می‌زنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark