کد مطلب: 34696
 
هزاران تن از افراد "بی‌خانمان" در برزیل دست به تظاهرات زدند
در حالی که برزیل میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ را بر عهده دارد هزاران تن از افراد بی‌خانمان به دلیل شرایط بد زندگی خود در سائوپائولو، بزرگترین شهر این کشور دست به تظاهرات زده‌اند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۱
هزاران تن از افراد "بی‌خانمان" در برزیل دست به تظاهرات زدند
 
به گزارش زاهدانه به نقل از پرس تی وی، در حالی که برزیل میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ را بر عهده دارد هزاران تن از افراد بی‌خانمان به دلیل شرایط بد زندگی خود در سائوپائولو، بزرگترین شهر این کشور دست به تظاهرات زده‌اند.

در این تظاهرات روز که توسط جنبش کارگران بی‌خانمان سازماندهی شده بود دست‌کم پنج هزار نفر شرکت داشتند. این تظاهرات روبروی ساختمان شورای شهر سائوپائولو برگزار شد.این معترضان خواستار تصویب قانونی بودند که تصاحب زمین‌ها از سوی آنان را قانونی کند.

این تظاهرات در حالی روی داد که مقامات این جنبش در دهم ژوئن، دو روز پیش از افتتاحیه رسمی مسابقات جام جهانی با مقامات سائوپائولو به توافق رسیدند و در نتیجه این توافق اعلام کردند اعضای این جنبش در طول برگزاری این مسابقات دست به برپایی تظاهرات نمی‌زنند.

با این وجود، معترضان هم اینک می‌گویند تا زمانی که نمایندگان محلی گفتگوهای مربوط به ساخت خانه‌های جدید برای ده ها هزار شهروند بی‌خانمان را شروع نکنند در خیابان‌ها باقی خواهند ماند. وعده شروع گفتگوها در توافق ژوئن مطرح شده بود.

برزیل تقریبا هر روز به سبب هزینه ۱۱ میلیارد دلاری برای مسابقات جهانی فوتبال شاهد تظاهرات مردم و اعتصاب است. منتقدان بر این باورند که پول هزینه شده برای این رویداد باید برای خدمات بهداشتی و آموزشی بهتر، حمل و نقل و مسکن مردم برزیل سرمایه‌گذاری می‌شد. آنها همچنین دولت برزیل را به فساد در توافق‌های مربوط به زیرساخت‌های این بازی‌ها متهم می‌کنند.

با این وجود، "دیلما روسف"، رئیس جمهور برزیل از تصمیم دولت برای میزبانی جام جهانی دفاع کرده و تاکید کرد سرمایه گذاری در استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر زیرساخت‌ها در بلند مدت برای این کشور سودآور هستند.

بنا به گزارش‌ها، تورم فزاینده و رشد آهسته اقتصادی از تب و تاب جام جهانی در این کشور کاسته است. برزیل بزرگترین کشور و بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین به شمار می‌رود؛ با وجود این، به گفته بانک جهانی در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۶ درصد از جمعیت ۲۰۰ میلیونی این کشور زیر خط فقر زندگی کردند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark