کد مطلب: 62208
 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
روز جهانی قدس نماد یکپارچگی و انسجام جهان اسلام است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: روز جهانی قدس نماد حُریت، ظلم ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی و یکپارچگی و انسجام جهان اسلام است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با ظرأفت و هوشمندی نسبت به انتخاب نام و زمان این روز اقدام کردند و فرمودند روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است.

وی با بیان اینکه روز قدس، انسجام مسلمانان را برای مقابله با جنایات و نقشه‌های شوم اسرائیل در پی داشت، افزود: این روز به فلسطینی‌ها قوت قلب و روحیه بخشید تا مقاومت خود را علیه رژیم کودک کش صهیونیستی تقویت کنند.

آیت الله محامی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی این روز را بنا کرد تا همچون سیره نبی مکرم اسلام و حضرت علی (ع) مسلمانان با نکاه فرا مذهبی و دینی به دفاع از مظلوم بشتابند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به فضایل حضرت علی (ع) ادامه داد: آن حضرت، زاهدی بی‌بدیل بودند، ‌ایشان از جمله کسانی بودند که در مکتب پیامبر (ص) آموزش دیده و تربیت شده بودند که مسلمانان همواره به شجاعت و دلاوری‌ایشان افتخار می‌کنند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: در آیات قرآنی تأکید شده که امت باید واحده باشد و طبیعتا تلاش پیامبر اکرم(ص) نیز در راستای تربیت یک امت واحده و تشکیل یک تمدن نوین اسلامی بوده که تا قیامت باقی بماند چرا که این دین خاتم است.

امام جمعه زاهدان اذعان کرد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) امام علی (ع) همان مسیر را ادامه داد و هنگام اولین واقعه بعد از رحلت رسول اکرم (ص) و انتخاب صورت گرفته با وجود اینکه آن انتخاب را قبول نداشتند به منظور حفظ امت واحده سکوت پیشه و عنوان کردند تا زمانی که کار مسلمانان پیش برود من تحمل و سکوت می‌کنم و در موقعیتی که جریان ارتداد‌ها در جامعه پیش آمد و گروه‌هایی با دسیسه دشمنان بیرونی و توطئه منافقان اعلام خروج از اسلام کردند حضرت علی (ع) به میدان آمد تا این امت واحده استوار، پایدار و ماندگار باشد و به آن خدشه‌ای وارد نشود.

وی افزود: در آن زمان مقام و موقعیت برای حضرت علی (ع) موضوعیت نداشت بلکه این جایگاه را وسیله‌ای برای تحقق عدالت و گسترش اسلام میدانست و تمام عمر نیز در همین مسیر تلاش کرد.

آیت‌الله محامی اذعان کرد: دشمن همواره به دنبال این است که به وحدت جامعه ضربه وارد کند و در میان مردم تفرقه بیاندازد تا آن جامعه قدرت نداشته باشد و به آن هجوم ببرد که راه جلوگیری از آن چیزی جز حفظ وحدت و اتحاد جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه زاهدان با اشاره به وقایع پیش آمده در سیستان و بلوچستان گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاه نافذ به وقایع زاهدان، هیأتی را به استان فرستاد تا به بررسی حوادث پرداخته شود که مردم استان نیز از این حرکت حمایت کرده و مورد قدردانی قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تشریح کرد: مسئولین دستگاه اجرایی و قضایی استان نیز به وظایف خود عمل کرده و بعد از بررسی دقیق حوادث استان به اطلاع‌رسانی شفاف آن بپردازند تا مشخص شود نگاه به جامعه همچون حضرت علی (ع) یعنی حفظ وحدت و انسجام است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark