کد مطلب: 63108
 
مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان:
شهدا افتخار بشریت و مایه عزت کشور و اسلام شدند
مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان گفت: شهدا افتخار بشریت و مایه عزت کشور و اسلام شدند آنان اید سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۱
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی رمضانی در گفتگو با خبرنگار «زاهدنیوز» بیان کرد: شهدا افتخار بشریت و مایه عزت کشور و اسلام شدند یاد و سیره شهدا باید سرلوحه زندگی ما قرار بگیرد.

وی افزود: علی‌رغم تلاش بلندمدت و فراوان معاندین کوردل جهت به انزوا کشیدن انتخابات، مردم سرافراز ایران حماسه‌ای دیگر آفریده و تمام پیش‌بینی‌های دشمنان را از بین بردند و این نشئت‌گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه است.

مدیر حوزه علمیه استان تصریح کرد: شهدای روحانی در هر جبهه که حضور خود را احساس‌کردن چه در جبهه مذهبی و دینی، چه در جبهه ملی و بین‌المللی حضور داشتند شهدا در جنگ بوسنی از روحانیت داشتیم که از حریم اهل‌البیت حضور داشتند.

وی ادامه داد: الگوی ما از شهید اول است و به‌واسطه آنان در فقه اطلاع می‌یابیم در بین مراجع در قرن حاضر شهید سعد را داشتیم جوان‌ترین مرجع بود و فقیه، فیلسوف، اقتصاددان و جامعه‌شناس بزرگی بود مغزهای متفکری مثل شهید بهشتی که قانون اساسی مترقی ما مدیون آنان است و افتخار ایران هستند.

رمضانی تشریح کرد: هم مجتهد شهید و هم طلبه جوان بین شهدای روحانی داریم همه روحانیون در زمان جنگ آماده حضور در جبهه را داشتند و درس و مکتب را به جبهه‌های جنگ بردند.

وی افزود: امروز این اقتضا را دارد که بسیار قوی‌تر از گذشتگان خود عمل کنیم و از هر ابزاری برای مفاهیم دینی استفاده کنیم و دشمن برای به انزوا کشیدن اسلام استفاده می‌کنند تا اسلام و ایران اسلامی را مانند موم در دست خود بگیرد.

 مدیر حوزه علمیه استان اظهار کرد: در حوادث بعد از طوفان و از اقصی دیدیم که آمریکا و اسرائیل چگونه عرصه را تنگ کردند؛ اما آن کسانی که صهیونیست را نجات دادند برخی از سران کشورهای اسلامی هستند که تخت کنترل دشمنان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: امروز رزق‌وروزی صهیونیست از برخی کشورهای اسلامی عبور می‌کند درحالی‌که پاره تن اسلام و کودکان فلسطینی در جلو چشمان جهانیان و سران کشورهای اسلامی شهید می‌شوند اگر آنان به صهیونیست کمک نمی‌کردند صهیونیست تا کنون خود را تسلیم می‌کرد.

رمضانی ضمن ابراز همدردی با مردم گرفتار در سیل و تشکر از عنایت ویژه مقام معظم رهبری تصریح کرد: در قضیه سیل جاری در جنوب استان بر خلاف جریان‌سازی و سیاه‌نمایی دشمنان و شبکه‌های معاند، همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه وارد میدان شدند و از همان ساعات اولیه شخص رئیس‌جمهور ضمن تماس و پیگیری، وزرای مختلف را به منطقه اعزام و سپس حضور خود وی تا مشکلات و موانع خدمت‌رسانی بررسی شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark