کد مطلب: 41472
 
بهداشت و درمان از اولویت‌های قانون اساسی و مسئولان است/ سابقه جامعه پزشکی ما بسیار درخشان است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در حوزه فناوری و پزشکی اختلافات بسیار فاحشی نسبت به اوایل انقلاب ایجاد شده است؛ فاصله زیادی را پیموده‌ایم و یک میراث سنگین با تلاش‌های مجاهدین فی سبیل الله برای ما باقی مانده است و نباید بگذاریم که مسیر کشور کند شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
بهداشت و درمان از اولویت‌های قانون اساسی و مسئولان است/ سابقه جامعه پزشکی ما بسیار درخشان است
 
به گزارش زاهدانه ، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش اساتید علوم پزشکی سراسر کشور با بیان این که امروز همه قدرت‌های جهان در یک طرف میز و جمهوری اسلامی ایران در طرف دیگر آن قرار گرفته است، اظهار داشت: در این بین اصلا مسئله هسته‌ای مطرح نیست، جمهوری اسلامی ایران یک ایدئولو‍ژی، اندیشه مدون و یک منظومه فکری ظلم ستیزی وجود دارد که در کشورهایی نظیر هند و چین شاهد آن نیستیم.  
 
وی در ادامه افزود: در حوزه فناوری و پزشکی اختلافات بسیار فاحشی نسبت به اوایل انقلاب ایجاد شده است؛ فاصله زیادی را پیموده‌ایم و یک میراث سنگین با تلاش‌های مجاهدین فی سبیل الله برای ما باقی مانده است و نباید بگذاریم که مسیر کشور کند شود.
 
سردار نقدی در ادامه خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم در این مبارزه که برای گذار از دوران جابه‌جایی قدرت در جریان است باید الگوی تمدنی خودمان را ارایه کنیم و این جنگ بر سر همین الگو است.  
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: برای غلبه ما در این تنازع برای جابه‌جایی قدرت از یک محور ظلم و تبعیض که در جهان وجود دارد و گردش آن بر روی محور عدالت است لازمه‌اش این است که این الگو اجرایی شود.
 
وی با بیان این که مهمترین مسئله‌ای که الگو را معرفی می‌کند شاخصه‌های سنجش آن است، تاکید کرد: یکی از این معیارها ارتقای سطح امید به زندگی، کاهش مراجعات برای درمان است؛ در واقع این مهم است که جمعیتی به بیماری نرسد و افراد جامعه نیازی به درمان پیدا نکنند که این مهم باید در الگوی تمدن اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.  
 
سردار نقدی با اشاره به این که شاخصه اخلاقی پزشکی یکی دیگر از مسائل مهمی است که خودش را در دوران دفاع مقدس نمایاند، گفت: از ظرفیت اخلاقی در حوزه پزشکی باید حتما استفاده شود و سابقه جامعه پزشکی ما از این منظر بسیار درخشان است.
 
وی در همین باره افزود: دو سال پیش و براساس آماری که گرفتیم مشاهده کردیم که 70 هزار نفر از پزشکان به ما وقت دادند و آمادگی داشتند که بدون هیچ دریافتی خدمت کنند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان خاطرنشان کرد: اولویت قانون اساسی و هم چنین همه مسئولین بحث بهداشت و درمان است البته این مسئله‌ای نیست که صرفا وزارت بهداشت بخواهد به تنهایی برطرف کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark