کد مطلب: 45784
 
خبر خوش برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت:در حال حاضر تنها بدهی سازمان به مستمری‌بگیران، مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین آنهاست که با تجهیز منابع انجام شده، پرداخت آن را از اواخر خردادماه آغاز خواهیم کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۱
 
به گزارش زاهدانه، سید تقی نوربخش در جلسه شورای معاونان این سازمان با تشریح اهمیت کار و تلاش در راستای خدمت رسانی مناسب به بیمه شدگان و مستمری بگیران، گفت: باید فرصت خدمت در سازمان تأمین‌اجتماعی را مغتنم دانسته و از هیچ‌گونه تلاش درجهت ارتقاء کیفیت خدمات به جامعه تحت پوشش غفلت نکنیم.

نوربخش اظهار داشت: کارکردهای سازمان تأمین‌اجتماعی در سیاست‌ها و فرآیندهای کلان کشور و همچنین بر مؤلفه‌های امنیت اجتماعی و اقتصادی نقش تعیین کننده‌ای دارد.

وی با اشاره به فشارهای تحریم ظالمانه و ایفای تعهدات این سازمان بدون اتکاء به بودجه عمومی و حتی یک روز وقفه ادامه داد: برای مثال در حوزه اقتصاد مقاومتی، این سازمان مشمول تمامی بندهای ابلاغی مقام معظم رهبری می‌شود و در تلاش است به عنوان خاکریز خط مقدم این نبرد تمام عیار اقتصادی، با تبیین دقیق و علمی راهبردهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه تأمین اجتماعی به الگویی مناسب در اقتصاد کشور تبدیل شود.

نوربخش، موضوع سه‌جانبه‌گرایی در سازمان تأمین‌اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: مدل مترقی سه‌جانبه‌گرایی، باعث شده است علی‌رغم تمام فشارهای اقتصادی، این سازمان بتواند خدمات خود را بدون توقف به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ارائه کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به بودجه مستقل این سازمان از بودجه کل کشور اشاره کرد و افزود: انشاءا... در سال ۱۳۹۴ بودجه بیش از ۵۸هزار میلیارد تومانی سازمان با مدیریت شفاف و پاسخگو و تلاش صادقانه پرسنل خدوم، محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: اگرچه برخی تلاش می‌کنند اقدامات انجام شده و درحال انجام سازمان را نادیده گرفته و حتی تخریب نمایند، اما به امید خدا به تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز قول می‌دهم خدمت‌رسانی به آنها بدون یک روز وقفه تداوم خواهد داشت و حتی تغییر سیستم پرداخت حقوق مستمری‌بگیران به سامانه متمرکز نباید عاملی برای تغییر در زمان پرداخت محسوب شود و لازم است که اطلاع‌رسانی کامل و به موقع در این زمینه انجام شود.

نوربخش در ادامه سخنان خود به اعمال و پرداخت افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اولین فرصت و به عنوان نخستین اولویت سازمان در سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تنها بدهی سازمان به مستمری‌بگیران، مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین آنهاست که با تجهیز منابع انجام شده، پرداخت آن را از اواخر خردادماه آغاز خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: باید تمام همت و توان خود را برای افزایش کیفیت و کمیت خدمات به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران بکار گیریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: افتخار ارائه خدمت به بیش از ۲میلیون و ۶۰۰هزار نفر خانواده مستمری‌بگیر سازمان برای اینجانب و همکارانم، انگیزه‌ای را ایجاد کرده است که در آستانه ۲ سالگی دولت تدبیر و امید اعلام کنیم حقوق این عزیزان را بدون یک روز تأخیر پرداخت کرده و خواهیم کرد. وی جمع حقوق ماهانه مستمری‌بگیران را بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
Share/Save/Bookmark