کد مطلب: 40833
 
دولت در لایحه بودجه اعتباری را برای ساماندهی زنان کارتن خواب در نظر بگیرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت در ساماندهی زنان کارتن خواب مسئولیت اجرایی دارد و می‌تواند برای حل این معضل لایحه ارائه دهد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۸
دولت در لایحه بودجه اعتباری را برای ساماندهی زنان کارتن خواب در نظر بگیرد
 
به گزارش زاهدانه ، "عباس قائیدرحمت" نماینده مردم لرستان با اشاره به وجود بیش از 3 هزار کارتن خواب زن در کشور، اظهار داشت: با توجه به حساسیت این موضوع دولت باید مسئولیت مهمی را در قبال این معضل اجتماعی بر عهده بگیرد  و دستگاه‌های دیگر نیز باید در کنار دولت از بروز این معضل جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: باید مشکلات مختلف این افراد مورد بررسی قرار گرفته و سپس طبقه بندی شوند و بر اساس مشکلات موجود راهکار مناسبی ارائه شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که اعتیاد، فرار از خانه و فقر از دلایل عمده کارتن خوابی در سطح جامعه است، اظهار داشت: با توجه به مشکلات مختلفی که در این زمینه وجود دارد باید الزامات و زیرساخت‌های قانونی برای این منظور  مطرح شده و در این راستا شهرداری‌ها و وزارت کشور می‌توانند ورود کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برخی از این افراد بیماری‌های خاصی دارند که باید برای درمانشان کاری انجام شود، تصریح کرد: باید فضاهای امنی برای این افراد در نظر گرفته شده تا  نیازهایشان برطرف شود و براساس شناخت نیازها به اقداماتی دست زد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید در لایحه بودجه اعتباری را برای ساماندهی این معضل در نظر بگیرد و مراکزی از جمله بازپروری، مشکلات زنان کارتن خواب را ساماندهی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که باید زیرساخت‌های قانونی برای امنیت کارتن خواب‌ها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: دولت در این راستا مسئولیت اجرایی دارد و  می‌تواند لایحه ارائه دهد، همچنین کمیسیون اجتماعی مجلس آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام می‌کند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark