کد مطلب: 62614
 
در جلسه سفیر هند در چابهار عنوان شد؛
ایران نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا و حائز اهمیت است
سفیر هند در ایران گفت: ترانزیت از چابهار زمینه ارتقای سایر همکاری‌های دو کشور و نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، رودرا گوراو شریث در نشست با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایران به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا حائز اهمیت است و پروژه قرارداد باید به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کند.

وی افزود: هندوستان در زمینه دسترسی به کریدور شمال – جنوب و دسترسی به بازارهای آسیای میانه نیاز به همکاری دولت ایران و بندر چابهار دارد.

سفیر هند در ایران با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های این بندر استفاده نمائیم، ادامه داد: هندوستان بزرگترین اقتصاد نزدیک به ایران است و چنانچه تجارت هندوستان با اوراسیا و اروپا از طریق چابهار صورت بگیرد درآمدهای مفیدی هم نصیب ایران خواهد شد.

سفیر هند خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه ترانزیت از طریق بندر چابهار می‌تواند زمینه ارتقای سایر همکاری‌های دو کشور باشد و پروژه قرارداد باید به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کند.

سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بندری و دریایی بسیار بالایی دارد


جواد سپاهی، فرماندار ویژه چابهار نیز در این نشست بیان کرد: ارتباط مردم هند و ایران از مناظر مختلف هنر، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همواره ارتباطی دوستانه و نزدیک بوده و توسعه روابط با کشورهای همسایه در اولویت سیاست خارجی کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بالای استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بندری و دریایی است، افزود: پذیرای سرمایه گذاران خارجی علی الخصوص همسایگان خود هستیم و علاقمندیم از توانمندی‌های کشور هندوستان مخصوصا در بحث کشتیرانی استفاده کنیم.

سپاهی افزود: کشاورزی، شیلات، ورزش و توریسم از دیگر قابلیت‌های چابهار برای تعامل با هندوستان است.

ترانزیت از بندر چابهار می تواند زمینه ارتقای سایر همکاری‌های دو کشور باشد

عسکری نسب، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: موقعیت استراتژیک بندر شهید بهشتی در شمال دریای عمان می‌تواند پتانسیل ممتازی برای همکاری‌های دو طرفه ایران و هند باشد.

وی با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور و فعال سازی قرارداد همکاری تجاری با هند اظهار امیدواری کرد، بتوانیم صادرات و واردات و ترانزیت بین دو کشور را توسعه دهیم.

شایان ذکر است، بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و بازدید از برج کنترل ترافیک دریایی و ساختمان ترمینال مسافری در بندر شهید کلانتری از دیگر برنامه‌های امروز سفیر هند در بازدید از بندر چابهار بود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark