کد مطلب: 63163
 
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان:
۴۰ واحد مسکن محرومین پروژه ترنج شهر زاهدان افتتاح شد
مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۶۳۰ طرح عمرانی در استان به بهره‌برداری رسید.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
 
مصطفی بیک مداح در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «زاهدنیوز» بیان کرد: تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از برکات شجره طیبه انقلاب نامید و گفت به برکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روستاهای کشور رنگ رونق و آبادانی گرفته است و نرخ مقاوم‌سازی در روستاها تا سال ۱۴۱۰ به ۱۰۰ درصد رسیده و هیچ سازه غیرمقاومی در روستاها وجود نخواهد داشت .

وی افزود: طرح هادی به‌عنوان مهم‌ترین سند توسعه روستایی برای تمامی روستاهای استان تهیه شده و ۴۰ درصد روستاها نیز در شرف بازنگری طرح مطابق نیازهای جدید هستند .

بیک مداح با اشاره به نهضت آسفالت روستایی در استان تصریح کرد: با اعطای سهمیه قیر رایگان و تخصیص اعتبارات ملی و استانی توانستیم در بیش از ۷۰۰ روستای استان طرح‌های آسفالت را به انجام برسانیم و در سه سال گذشته رقم اجرای آسفالت را به عدد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع و شاخص برخورداری روستایی را به ۲۱ درصد و رتبه کشوری بنیاد مسکن استان را به رتبه دوم ارتقا دهیم.

وی ادامه داد در سال گذشته یک هزار و ۷۹۰ قطعه زمین به روستاییان واگذار و ۵ هزار و ۴۹ جلد سند تک‌برگ مالکیت برای هم استانی‌های عزیز در شهرها و روستاهای استان توسط بنیاد مسکن استان صادر گردیده است.

بیک مداح با اشاره به بحران‌های طبیعی در استان و سیل‌های مخرب در امسال و سنوات قبل، بیشترین حجم کاری بنیاد مسکن استان را بازسازی خسارات و خرابی‌های وارده، هم‌زمان با مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و مکان‌یابی برای احداث روستاهای جدید دانست و گفت: سال گذشته ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی شده و شاخص مقاوم‌سازی به ۴۸ درصد ارتقا یافته است و در دهه بنیاد امسال نیز شاهد افتتاح ۳۶۵ واحد مقاوم‌سازی شده هستیم.

وی با ابراز تأسف از سیل اخیر در جنوب استان خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تجارب سیل‌های گذشته و اقدامات پیشگیرانه در احداث سیل‌بندها و تعریف رمزهای ارتفاعی مناسب، شاهد خسارات کمتری نسبت به سنوات پیش بودیم .

مدیرکل بنیاد مسکن استان دررابطه‌با اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: ۴ هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی در قالب این طرح در استان ساخته شده است و در دهه بنیاد ۱۹۲ واحد در شهرهای سوران، دلگان، نیک‌شهر، چابهار، سراوان و مهرستان به مردم واگذار می‌شود.

وی ورود بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به پروژه سکونتگاه‌های بین شهر و روستا به‌عنوان الگوی شهرهای آینده را بسیار مثبت خواند و گفت: تجربیات ارزشمند بنیاد در شناخت المان‌های معماری شهری و روستایی و وجود مطالعات خاک‌شناسی و محیطی، بنیاد مسکن را به بهترین گزینه برای اجرای این طرح‌ها بدل ساخته است .

وی اضافه کرد: احداث زیرساخت‌های شهرک ویلایی شهریار از سال پیش توسط بنیاد مسکن و دستگاه دیگر آغاز شده و امیدواریم ذیل اهداف هوشمندسازی، معیشت محوری و سلامت محیط‌زیست، آن را به نمونه موفق کشوری تبدیل کنیم .

بیک مداح در بخش دیگری از صحبت‌های خود، از اجرای موفق طرح‌های ساماندهی حاشیه شهرهای زابل، زاهدان و چابهار سخن گفت و اجرای ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در حاشیه چابهار و ۴۰۰ هزار مترمربع در محلات زابل را اقدامی بزرگ در تغییر بافت ناکارآمد این مناطق و الحاق آنها به بافت شهری مناسب دانست و از آمادگی بنیاد برای ساماندهی حاشیه شهر زهک و ایرانشهر خبر داد .

مدیرکل بنیاد مسکن استان در پایان خدمت به روستاییان، محرومین و آحاد جامعه را افتخار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه کلیه نهادها و مسئولین استانی و تخصیص اعتبارات مناسب، روند اجرای طرح‌های عمرانی با سرعت بیشتری تداوم یابد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark