کد مطلب: 49060
 
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان استان سیستان و بلوچستان:
105 داوطلب در استان تایید صلاحیت شدند
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان استان سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در حوزه های مختلف استان 105 نفر برای این دوره از انتخابات تایید صلاحیت شدند که از بین آنان هشت نفر به عنوان نمایندگان شش حوزه انتخابیه استان به مجلس راه خواهند یافت.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
 
به گزارش زاهدانه، سید اسماعیل مجلسی اظهار داشت: از 280 نفر کاندیدای انتخاباتی در سیستان و بلوچستان تعداد 105 نفر تاییدصلاحیت، 87 نفر عدم احراز و تعداد88 نفر هم رد صلاحیت شدند.
وی افزود: از 88 نفر رد صلاحیت شده 70 درصد آنها افرادی هستند که 2 الی 4 بار در دوره‌های قبلی مجلس رد صلاحیت شده بودند.
مجلسی با اشاره به اینکه اعتراض حق قانونی کاندیداها است و بررسی صلاحیت بر اساس قانون برعهده شورای نگهبان است، گفت: این افراد از امروز 27 دیماه 94 بمدت 3 روز می‌توانند اعتراض خود را به دفاتر شورای نگهبان اعلام کنند و خادمان ملت در شورای نگهبان بر اساس وظیفه و قانون آن را بررسی می‌کنند.
وی تصریح کرد: سایت‌های مجازی سعی در فضاسازی انتخابات نکنند تا حرمت افراد در این میان حفظ و راه قانونی آن سپری گرددو هیئت نظارت با سرعت و دقت و درکمال صداقت نسبت به شکایات رسیدگی می‌کند.
رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 3 نفر از کاندیداهای دوره کنونی مجلس رد صلاحیت شده‌اند، افزود: درحوزه انتخابی زاهدان 98 نفرکاندید از هیئت اجرایی به هیئت نظارت معرفی شده‌اند که تعداد 35 نفر تایید صلاحیت، 38 نفر رد صلاحیت و 25 نفر عدم احراز صلاحیت شده‌اند.
وی گفت: از 35 نفر معرفی شده هیئت اجرایی در شهرستان زابل 20 نفر تایید، 8 نفر عدم احراز و 7 نفر رد صلاحیت شدند.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark