کد مطلب: 38747
 
"جیمی کارتر"مدعی شد: می‌توانستم ایران را از روی نقشه محو کنم
رئیس‌جمهور آمریکا در دوران وقوع انقلاب اسلامی ایران مدعی شد: من می‌توانستم با حمله نظامی در دوران اشغال سفارت آمریکا در تهران، به ایران حمله کنم، اما این کار را نکردم.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۱
"جیمی کارتر"مدعی شد: می‌توانستم ایران را از روی نقشه محو کنم
 
به گزارش زاهدانه ، جیمی کارتر در گفتگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا با بیان این مطلب ادعا کرد: در آن زمان من می‌توانستم بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شوم، اگر قادر به نجات دادن گروگان‌های آمریکایی در ایران بودم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این‌باره گفت: همگان از من می‌پرسند که من چه کار دیگری در این‌باره می‌توانستم انجام دهم. من به آنان پاسخ می‌دهم که می‌توانستم هلی‌کوپترهای بیشتری بفرستم، البته اگر هلی‌کوپتر بیشتری داشتم، و ما می‌توانستیم 52 گروگان خود را آزاد کنیم. اما این طرح شکست خورد و من فکر می‌کنم یکی از دلایل عمده شکست من در انتخابات در رقابت با ریگان، همین مسئله بود.

کارتر در ادامه مدعی شد: اگر من در واکنش به گروگان‌گیری اقدام نظامی علیه ایران انجام می‌دادم، می‌توانستم بار دیگر در انتخابات پیروز شوم. من با این کار می‌توانستم ایران را از روی نقشه محو کنم. اما فکر می‌کنم که تصمیم درستی گرفتم که از جنگ اجتناب کردم.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پایان ادعا کرد: من اگر با سلاح‌هایی که در اختیار داشتیم به ایران حمله نظامی می‌کردم، مجددا رئیس‌جمهور می‌شدم، زیرا این اقدام من را یک انسان قوی و مصمم و مردانه نشان می‌داد. اما در این میان انسان‌های بی‌گناه زیادی کشته می‌شدند، از جمله احتمالا گروگان‌ها. بنابراین من در برابر همه توصیه‌ها در این‌باره ایستادگی کردم و در نهایت دعا کردم که دعاهایم مستجاب شد و همه گروگان‌ها به سلامت بازگشتند. بنابراین اکنون که به گذشته نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم که تصمیم درستی گرفتم. اما آن زمان این کار برای من آسان نبود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark