کد مطلب: 59097
 
نماینده زاهدان در مجلس عنوان کرد؛
جای خالی دموکراسی واقعی در جدال قدرت کاندیداهای آمریکایی /ادعای تقلب و هرج و مرج داخلی چهره واقعی آمریکا را به نمایش گذاشت
فداحسین مالکی گفت: نوع برگزاری انتخابات آمریکا نشان از ضعف دموکراسی در این کشور است و هرج و مرج ، درگیری و خشونت های به وجود آمده در جریان انتخابات نمایانگر انحطاط سیاسی این کشور است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۱
 
به گزارش زاهدنیوز،رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیرشان با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا فرمودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند، در مورد آمریکا سیاست ما حساب شده و مشخص است و این سیاست با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند؛ این که چه کسی رئیس جمهور بشود در سیاست ما هیچ تاثیری نمی گذارد و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیری ندارد.

فداحسین مالکی نماینده زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما، درباره اتفاقات اخیر درانتخابات آمریکا، بیان کرد: همان گونه رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیر خود در روز 13 آبان فرمودند انتخابات آمریکا هیچ تاثیری در سیاست ما در قبال این کشور ندارد و انقلاب اسلامی ایران با خوی استکباری دولت آمریکا مبارزه می کند و تغییر افراد تغییری در موضع انقلاب اسلامی ایران نخواهد داشت.

وی سیاست های آمریکا را نشات گرفته از دستورات اربابان اسراییلی اش دانست و افزود: انتخاب هر یک از کاندیدای ریاست جمهوری این کشور، تاثیری در استراتژی این کشور علیه ملت ایران ندارد چراکه استراتژی آمریکا در جایی تعیین می شود که روسای جمهور نقشی در آن ندارند تنها ممکن است تاکتیک روسای جمهور تغییر کند و با روشی متفاوت به ادامه این سیاست ها بپردازد اما سیاست کلی دولت استکباری آمریکا و روسای جمهور این کشور نسبت جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام مشخص و مشترک است.

 اثری از مردم سالاری و دموکراسی در جدال قدرت کاندیداهای آمریکایی نیست

وی با اشاره به دشمنی چهل ساله دولت امریکا با ملت ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا در طول این چهل سال اخیر بعد از پیروزی انقلاب، شدیدترین سیاست های خصمانه سیاسی و اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی روا داشت و خوی استکباری خود را در برهه های مختلف ازجنگ تحمیلی تا اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران نمایانگر کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره دموکراسی آمریکایی، تاکید کرد: آنچه در انتخابات اخیر آمریکا ازیک ماه گذشته تاکنون دیده می شود، نگاهی سنتی از 120سال گذشته تاکنون در انتخابات این کشور است و در واقع هیچ اثری از مدنیت، جمهوریت و مردم سالاری در انتخابات آمریکا دیده نمی شود و حتی نسبت به بسیاری از کشورهای جهان سوم عقب تر است.

مالکی با اشاره به ضعف دولت آمریکا در مدیریت این کشور، تصریح کرد: نوع برگزاری انتخابات آمریکا نشان از ضعف دموکراسی در این کشور است و در انتخابات اخیر این موضوع مشهود است ،در برخی از مناطق آمریکا شاهد هرج و مرج ، درگیری و خشونت های بسیاری هستیم و پلیس با معترضان درگیر شده و کشوری که خود مدعی دموکراسی است دچار چالش های بسیاری شده است.

ادعای تقلب کاندیدا نشانه عدم ثبات درسیستم انتخاباتی آمریکا است

وی با اشاره به آشوب های داخلی آمریکا در طی انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: در انتخابات اخیر آمریکا شاهد هستیم که هنوز انتخابات به پایان نرسیده هر کدام از کاندیداهای انتخابات دیگری را متهم به تقلب می کند، چه ترامپ که انتخابات را برگزار می کند و چه بایدن هریک انگشت اتهام تقلب به سمت دیگری دراز کرده و این نشان دهنده عدم ثبات درسیستم انتخاباتی این کشور است.

نماینده زاهدان ادعای دموکراسی در آمریکا را دروغ دانست و اذعان کرد: تحلیل برخی رسانه های اروپایی و روسی درباره اینکه امریکا با کشوری صاحب دموکراسی سالهای سال فاصله دارد درست است، همان گونه که دولتمردان آمریکایی خشونت را از طریق اعمال تروریستی در کشورهای اسلامی گسترش می دهند این خشونت در کشور خودشان نیز رونق دارد و چنین کشوری با این تفکرات به طور حتم رو به انحطاط فکری، سیاسی و اجتماعی می رود چیزی که امروز در انتخابات آمریکا نیز بروز کرده است.

فرمایشات رهبر انقلاب نمایانگر چهره واقعی آمریکا است

مالکی افزود: نکاتی که رهبرمعظم انقلاب درباره وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و آمریکا و اتفاقات این کشوربیان فرمودند دقیقا منطبق با واقعیت هایی است که ما در گذشته و حال این کشور شاهد هستیم، فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تحولات جهان همواره بروز است و بسیاری از صاحب نظران دنیا نیزدرباره تحولات آمریکا با فرمایشات ایشان موافق هستند به این نتیجه رسیده اند که بیانات مقام معظم رهبری تصویری واضح از تحولات این کشور را نمایانگرمی کند.

وی گفت: بیانات رهبرانقلاب همیشه ناب و منطبق با واقعیت ها است، فرمایشات ایشان در دهه های مختلف، کاملا منطبق بر حقیقت وجودی آمریکا بوده است و اکنون نیز فرمایشات ایشان چهره جدید آمریکای استکباری و خوی وحشی گری این کشور را نمایان گر کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هویت ضد بشری دولت آمریکا، عنوان کرد: هریک از کشورهای دنیا دارای هویتی تاریخی هستند اما امریکا از کشورهایی است که هویت تاریخی و سیاسی واحد نداشته ودولتمردان این کشور هنوز نتوانسته اند برای خود هویتی واحد تعریف کنند و استراتژی انها سلطه گری و لشگرکشی به سایر کشورهای جهان است، دم از حقوق بشر می زنند اما خود هرگز حقوق بشر را رعایت نکرده و حتی در کشور خود نیز نتوانسته اند حقوق شهروندی مردم خود را رعایت کنند.

مالکی با اشاره به سیاست های خصمانه دولتمردان آمریکایی علیه ملت های مظلوم جهان، تاکید کرد: اتفاق اخیر کشور افغانستان در آستانه انتخابات آمریکا و به رگبار بسته شدن جوانان مظلوم افغان در دانشگاه، نمونه ای از تفکر خشن و خوی وحشی گری ترامپ و سیاست های فکری ضد بشری کاخ سفید است که حاکی از بی هویتی این کشور است و فرمایشات رهبر انقلاب کاملا منطبق با چیزی است که همواره در استراتژی های امریکایی ها علیه ملت های جهان شاهد هستیم.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، مصداق بارز تروریسم اقتصادی

نماینده زاهدان با بیان اینکه دولت امریکا همواره به دنبال دشمنی با ملت ایران است، افزود: آمریکا همواره به دنبال تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران است، دولت آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب به دلیل استراتژی نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی و عدم وابستگی و استقلال ایران اسلامی، بنای دشمنی با ملت ما را گذاشت این شعارملت ما به معنای عدم ارتباط با جهان نیست بلکه بدان معناست که ما کشوری آزاد با تمدنی بیش از هفت هزار ساله هستیم که برای ابادانی و پیشرفت به دنبال تکیه بر توان و ظرفیت داخلی و فرهنگ و منابع کشور خود هستیم.

وی ادامه داد: اگرجمهوری اسلامی ایران در مقابل سیاست های غلط و استکباری امریکا مقاومت می کند و آن را نمی پذیرد به دلیل خوی استکباری این کشور است، ملت ما خودشان سرنوشت کشور را تعین می کنند و این برای آمریکایی گران تمام شد چراکه موقعیت جمهوری اسلامی ایران ممتاز است و دست آمریکا از این موقعیت کوتاه شده است. امروز مردم جهان و به ویژه ملت امریکا به این نتیجه رسیده اند، ترامپ چه رییس جمهور باشد چه نباشد مزاحمی برای جهان بشریت و مخل امنیت مردم به ویژه در جامعه امریکاست.

وی اظهار کرد: دولتمردان ما فرصت های زیادی را از دست دادند و اشتباهات زیادی صورت گرفت و زمان زیادی از دست رفت چراکه دولتمردان منتظرسیاست ها اتخاذ شده اروپا در برجام ماندند و پس از بدعهدی های آمریکا و اروپا متوجه شدند که نباید با طناب پوسیده غرب و اروپا به چاه رفت و دراین میان نتوانستیم از ظرفیت های کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از فرصت ها و امتیازاتی که در برجام به آمریکایی ها دادیم باید خود استفاده می کردیم امروز خود دولتمردان آمریکایی نیزبه این نتیجه رسیده اند که نمی توانند هر زمان خواستند، ایران را تهدید و تحریم کنند.

وی گفت: اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه تا جایی است که هر کدام از کاندیدای ریاست جمهوری در صحبت هایشان از مواضع و نوع برخورد خود در قبال جمهوری اسلامی ایران سخن گفتند و این نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران است، رهبرمعظم انقلاب همواره به توجه به منابع و ظرفیت های داخلی کشور تاکید دارند و اگرمشکلات داخلی توسط دولتمردان با نگاه به درون حل شود، بدون شک شرایط اقتصادی کشور بهبود می یابد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark