کد مطلب: 62345
 
معضل ناتمام آسفالت اولویت فراموش شده شهرداری؛
خاکی بودن معابر زخم کهنه خیابان‌های مهرشهر زاهدان است
فرسودگی آسفالت خیابان‌ها و معابر زاهدان، یک معضل ناتمام در این شهر است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، توجه به زیرساخت‌های اساسی عمران شهری در زاهدان از جمله معابر و خیابان‌ها با وجود هزینه‌بربودن، به‌عنوان اولویت اول زیباسازی شهر، مدت‌هاست که مورد بی‌مهری متولیان و مسئولان شهری قرار گرفته است.

کم‌توجهی به اصول اساسی در زیرسازی معابر و خیابان‌ها و به‌تبع آن کیفیت بد آسفالت‌ها، همه‌وهمه دست در دست هم داده‌اند تا گشت‌وگذار در مسیرها و خیابان‌های زاهدان به حرکتی مارپیچ در مسیری ناهموار و پردست‌انداز مانند جاده‌های خاکی تبدیل شود.

بهسازی و آسفالت معابر و محلات سطح شهر زاهدان یکی از خواسته‌ها و مطالبات شهروندان از مجموعه شهرداری است، آسفالت خیابان مهرشهر وضعیت مطلوبی ندارد و همین امر موجب نارضایتی شهروندان شده است.

شماری از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفتند: یکی از بحران‌های شهری زاهدان از گذشته تاکنون مسئله آسفالت خیابان‌ها به‌خصوص خیابان مهرشهر بوده است.

به گفته آنها؛ در ادوار مختلف به‌صورت مقطعی اقداماتی برای لکه‌گیری آسفالت انجام شده است، اما هیچ‌گاه رضایت‌بخش نبوده و همواره وجود ترک و موج‌های شدید بیشتر از لکه‌گیری چاله‌ها خودنمایی کرده و تردد به دلیل وضعیت نامناسب و خرابی آسفالت مشکل‌ساز شده است.

شهرکی یکی از شهروندان ساکن در خیابان مهرشهر به خبرنگار ما گفت: نامناسب‌بودن آسفالت، وجود دست‌انداز در خیابان اصلی و پرتردد مشکلاتی برای عبور و مرور شهروندان به‌خصوص رانندگان خودروها و رانندگان تاکسی به وجود آورده است.

وی افزود: وضعیت آسفالت در بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های مهرشهر نامناسب بوده و عبور و مرور را برای شهروندان دشوار کرده است.

یکی دیگر از شهروندان زاهدانی با بیان اینکه وضعیت آسفالت سطح شهر با ناراحتی اغلب شهروندان همراه بوده و به یک وضعیت اسفناک تبدیل شده به خبرنگار ما گفت: متأسفانه شاهد هیچ‌گونه اقدام عملی برای ترمیم و اصلاح این وضعیت نامناسب از سمت شهرداری نبوده‌ایم.

میری یکی از شهروندان زاهدانی با بیان اینکه حال‌وروز آسفالت خیابان مهرشهر مساعد نیست، افزود: ترک‌های ریزودرشت روی آسفالت این خیابان و چاله‌هایی که به علت زیرسازی نامناسب خیابان به وجود آمده باعث گلایه و نارضایتی شهروندان شده است.

استقرار اکیپ لکه‌گیری آسفالت در محدوده مهرشهر

محمد نارویی، مدیر شهرداری منطقه پنج با اشاره به اینکه عملیات ترمیم و آسفالت نوار حفاری معابر سطح شهر در راستای بهسازی معابر، تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه است، بیان کرد: ترمیم آسفالت خیابان مهرشهر استارت خورده است.

وی افزود: در حال حاضر چهار اکیپ لکه‌گیری در محدوده مهرشهر جهت آسفالت کلیه نوارهای حفاری مشغول فعالیت هستند.

نارویی گفت: شهروندان زاهدانی می‌توانند برای ارائه پیشنهادها و انتقادات خود با تماس با سامانه ۱۳۷ ارتباط برقرار کنند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark