کد مطلب: 29306
 
سرپرست معاونت میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد
اتمام فاز دوم مرمت ساختمان گمرگ قدیم زاهدان
سرپرست معاونت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: فاز دوم مرمت ساختمان قدیم گمرک زاهدان به پایان رسید.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴

به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محمدرضا سندگل اظهار داشت:  یکی از آثار ارزشمند شهر زاهدان ساختمان قدیم گمرک است که در مجاورت مسیر اولین راه آهن کشور قرار دارد که میرجاوه را به شهر زاهدان متصل می‌کند.

وی افزود: این مجموعه ارزشمند متشکل از ساختمان‌های اداری و مجموعه ای از انبارها است که از جمله بناهای اولیه شهر محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح  اجرای نمای آجری، مرمت سرستون‌ها وایوان، آجر فرش برخی فضاهای بیرونی، اجرای اندود کاه گل و سیم گل نما که مطابق با اصالت بنا بود صورت پذیرفته است.

سندگل خاطرنشان کرد : فاز دوم مرمت این ساختمان با مشارکت اداره کل گمرک استان انجام پذیرفته و با مساعدت گمرک استان مراحل آغازین فاز سوم این پروژه نیز در قسمت ساختمان‌های انباری در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

این مسئول در پایان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نظر دارد برای مرمت بناهای تاریخی با ادارات کل سطح استان که دارای ابنیه تاریخی ثبت شده می‌باشند به صورت مشارکتی همکاری کند.

Share/Save/Bookmark