کد مطلب: 32771
 
به مناسبت روز جهانی زمین پاک صورت می‌گیرد
نمایشگاه نقاشی با موضوع زیست محیطی در زاهدان برگزار می شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی زمین پاک، نمایشگاه نقاشی توسط دانشجویان با موضوع زیست محیطی در زاهدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۸
نمایشگاه نقاشی با موضوع زیست محیطی در زاهدان  برگزار می شود
 
به گزارش زاهدانه ، خسرو افسری امروز در زمینه برنامه‌های هفته محیط زیست اظهار کرد: در هفته محیط زیست، برنامه‌های متنوعی در زمینه تنویر افکار عمومی و شناساندن این موضوع پر اهمیت اجرا می‌شود.

وی افزود: همه می‌دانند که داشتن زمین پاک و محیط زندگی پاک از شرایط اولیه بقا در روی کره خاکی زمین است اما گاهی عده‌ای از انسان‌ها این امر حیاتی را به فراموشی سپرده و چندان توجهی به این مسئله نمی‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ایجاد زمین پاک که دیگر حد و مرزی نمی‌شناسد و بحثی فراملی است، تبدیل به موضوعی با اهمیت جهانی شده است در همین راستا، دوم اردیبهشت ماه یعنی دومین روز از دومین ماه بهاری، در فصل پاکی و زیبایی، روز جهانی زمین پاک نامیده شده است و هر ساله بدین مناسبت در تمام مناطق جهان مراسمی خاص با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

افسری گفت: به همین منظور، حفاظت محیط زیست استان با برگزاری مراسم و دیدارهایی با مسئولان، اقدام به بزرگداشت این روز می‌کند.

وی افزود: دیدار با جمعی از مسئولان و مدیران استان، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، استقرار اتوبوس موزه سیار حیات‌وحش در دانشگاه سیستان و بلوچستان و برگزاری نمایشگاه نقاشی توسط دانشجویان با موضوعات زیست محیطی به ویژه موضوع زمین پاک از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر، بازدید مدیرکل محیط زیست از شهرک صنعتی و واحدهای صنعتی استان، برگزاری چندین گارگاه آموزشی برای جوامع هدف شامل دانشگاهیان، فرهنگیان، اصناف، جوامع محلی و غیره در ارتباط با مسائل زیست محیطی، برگزاری مسابقه نقاشی و عکاسی با موضوع زمین پاک و دعوت از مردم برای پاکسازی پارک ملت زاهدان با حضور یگان حفاظت استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark