کد مطلب: 43940
 
قدردانی فراکسیون محیط‌زیست از قالیباف/ معضل آلودگی از اولویت‌های شهرداری تهران است
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه در جلسه امروز هیئت رئیسه از اقدامات مفید زیست محیطی شهرداری تهران قدردانی کرد، گفت: دعوت از قالیباف در صحن غیرعلنی مجلس با هدف جذب همکاری بیشتر میان دولت و شهرداری تهران در دستور فراکسیون محیط زیست قرار گرفت.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶
قدردانی فراکسیون محیط‌زیست از قالیباف/ معضل آلودگی از اولویت‌های شهرداری تهران است
 
به گزارش زاهدانه ، "کمال‌الدین پیرموذن" سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس در تشریح جلسه امروز هیئت رئیسه این فراکسیون با "محمدباقر قالیباف" شهردار تهران گفت: این جلسه سه ساعته بسیار مفید و اثرگذار بود و هیئت رئیسه فراکسیون محیط‌ زیست ضمن قدردانی از اقدامات مفید زیست محیطی شهردار تهران، ادامه اجرای برنامه‌های جامع مدیریت و توسعه پایدار شهر تهران را از قالیباف خواستار شدند.
 
نماینده اردبیل، نمین و نیر تصریح کرد: قالیباف در این جلسه چالش‌های اساسی شهر تهران را آلودگی هوا و صدا دانست و گفت که خوشبختانه جزو اولویت‌های شهرداری تهران نیز قرار گرفته است و در توسعه پایدار شهر تهران به سه موضوع اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست بسیار بها داده شده است.

وی در ادامه با اشاره سخنان شهردار تهران بیان داشت: با توسعه حمل و نقل عمومی و بها دادن به فرهنگ ترافیک و اعمال صددرصدی قانون و همچنین همکاری میان دستگاهی خصوصاً میان دولت و شهرداری تهران بسیاری از مشکلات قابل حل خواهد بود که البته بودجه بسیار زیادی هم نمی‌خواهد و تنها با مدیریت، اراده و همکاری بین بخشی قابل حل است.
 
پیرموذن افزود: تا پایان دولت هشتم چیزی حدود 30 الی 35 درصد بودجه شهرداری تهران تأمین می‌شد که متأسفانه از زمان دولت نهم تاکنون این امر بسیار تقلیل یافته و به زیر 3 درصد رسیده است.
 
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه 75 درصد آلودگی شهر تهران وجود خودروها و 25 درصد آن وجود کارخانه‌های آلاینده و دیگر موارد هستند، گفت: تغییر الگوی توسعه فضای سبز که بیش از 95 درصد آن با آبیاری قطره‌ای توسط شهرداری انجام می‌شود بسیار قابل تقدیر است، خصوصاً از وقتی که قالیباف تصدی شهرداری تهران را برعهده گرفته، 9 متر مربع فضای سبز تهران به 15.5 متر مربع رسیده است که با اجرای کامل کمربندی فضای سبز در دست اجرا به 23 متر مربع خواهد رسید.
 
نماینده اردبیل، نمین و نیر با تاکید براینکه جابه‌جایی درختان حتی 15 ساله در خیابان ولی‌عصر با توجه به خشک شدنشان توسط صاحبان مغازه‌ها انجام می‌گیرد، بیان داشت: شهرداری تهران در این مورد قاطعیت قوه قضاییه را خواستار شد.
 
وی در ادامه افزود: شهردار تهران در این جلسه معاینه فنی خودروها را به دلیل تولید خودروهایی با یورو 4 بی‌معنا دانست و رسیدگی به این موضوع را به سبب اثرگذاری در آلودگی هوا خواستار شد.
 
پیرموذن یکی دیگر از مشکلات اصلی شهر تهران را که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته بود را اسکان 23 درصد جمعیت کشور در محدوده 1 درصدی زمین دانست و اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این اتفاق وحشتناک در شهرهای اطراف تهران مانند شهریار، اسلامشهر و... استمرار پیدا کند. 
 
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس بیان داشت: به منظور برقی کردن موتور سیکلت‌های بی‌شمار شهر تهران، توافقاتی میان دولت و شهرداری تهران انجام شده است که این موضوع مهم کمک تیم اقتصادی دولت را می‌طلبد.
 
وی تاکید کرد: امسال خوشبختانه 25 کیلومتر مترو احداث شد اما دولت تاکنون در گشایش ال‌سی خرید 1000 واگن مترو که بسیار ضروری و مورد نیاز شهر تهران است، کوتاهی کرده و علی‌رغم آن که بنده حامی دولت یازدهم هستم اما به صورت جدی از طرف مجلس از مسئولان دولتی می‌خواهیم که در این راه کمک حال شهرداری تهران باشد.

نماینده اردبیل، نمین و نیر گفت: خوشبختانه عملکرد بودجه‌ای شهرداری تهران شفاف و رضایت‌بخش بود، 72 درصد این بودجه در بخش توسعه عمرانی و تنها 28 درصد آن در بخش جاری و رفت و روب هزینه می‌شود.
 
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: دعوت از قالیباف در صحن غیرعلنی مجلس با هدف جذب همکاری بیشتر میان دولت و شهرداری تهران در دستور فراکسیون محیط زیست قرار گرفت.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark