کد مطلب: 33177
 
امام جمعه موقت زاهدان:
دشمن ازاتحاد مردم و مسئولان و اقوام مختلف در کشور هراس دارد
امام جمعه موقت زاهدان گفت: دشمن از وحدت، اتحاد مردم و مسئولان و اقوام مختلف در کشور هراس داشته و تمامی تلاش خود را برای ایجاد شکاف بین آن‌ها به کار بسته است.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۱
 
به گزارش زاهدانه ، حجت الاسلام ˈاحمد راهداریˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس افزود: در دنیای به هم ریخته امروز دشمنان و استکبار با هم ارتباطاتی دارند و همه متفق شده‌اند تا چگونه به نظام اسلامی ایران ضربه زده و با موج بیداری نشأت گرفته از آن در جهان مقابله کنند.

وی افزود: آنان همگی به این باور رسیده‌اند که اگر بین مردم، رهبری و مرجعیت نظام فاصله بیندازند و اگر موفق به این مورد شوند پیروز هستند چراکه آنان تمایل به هزینه‌های گزاف جنگ در صحنه‌های فیزیکی نداشته و بیشتر به این مهم رسیده‌اند تا با این حربه از درون ضربه بزنند که خوشبختانه تاکنون ره به جایی نبرده‌اند.

خطیب جمعه موقت زاهدان بیان کرد: امروز از اوجب واجبات است که همه اعم از شیعه و سنی و به ویژه دنیای اسلام در موضعی مشترک و مقتدر با تکیه بر قرآن، خدا و پیغمبر مقابل صفوف بهم تنیده استکبار، صف‌آرایی و جلوی نفوذ آنان را بگیرند.

راهداری گفت: اگر به ریسمان الهی چنگ زده و همه متفق و متحد باشیم، هیچ احدی جرأت آسیب رساندن به مسلمانان را پیدا نخواهد کرد و اگر امروز می‌بینید جهان اسلام را از درون به جان هم انداخته‌اند، قطع به یقین بدانید که جز نقشه استکباری چیز دیگری نیست.

وی با اشاره به مناسبت‌های مختلف اعم از ولادت با سعادت امام جواد (ع)، 13 رجب مصادف با ولادت حضرت علی (ع)، روز جهانی خانواده، تغییر قبله، روز فردوسی، هلال‌احمر و غیره اشاره کرد و گفت: باید سعی شود تا قدر و منزلت هر یک از اینها به نحو مطلوب حفظ شود و در این ایام ماه رجب از برکات بی‌شمار آن بهره لازم را برد.

وی افزود : هلال احمر تاثیر بسزایی در نجات جان بشریت داشته و با اهداف بشر دوستانه راه‌اندازی شده است.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: جمعیت هلال احمر برای نجات انسان‌ها از بلایای طبیعی و غیرطبیعی پیشتاز است.فزود :

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به آیات قرآنی و نقل بزرگان افزود: یک ساعت تفکر، تعقل و تعمق برابر با 70 سال عبادت است و این خود یک عمر است و خود نشانگر اهمیت دین مبین اسلام به جایگاه عقل در زندگی دارد.

راهداری تصریح کرد: مسیر زندگی با عقل زیبا می‌شود و به قدری عقل زیباست که عبادت انسان در سایه عقل است و هرگاه مرد و زنی عاقل بودند از او نمازجمعه، روضه، رجب، حج، کربلا، جهاد و شهادت را می‌توان انتظار داشت.

وی خاطرنشان کرد: در شریعت اسلام عقل مهم و زیباست و هر آنچه باعث وارد آمدن ضرر و زیان به آن شود در فقه اسلام، حرام است، عزت و شرف انسان‌ها در گرو عقل است و هرچه اعتبار است در سایه آن شکل می‌گیرد.

خطیب جمعه موقت زاهدان عنوان کرد: این قوه عالی و زیبا را باید قدر بدانیم و برای تقویت آن تلاش کنیم چراکه خداوند با دو حجت ظاهر و باطن، انسان را در قیامت محاکمه می‌کند.

راهداری اضافه کرد: چراغ راه زندگی هر شخص اعم از زن و مرد، عقل است و اساسا انبیاء برای همین آمده‌اند تا انسان را از تقلیدی که در مسیر عقل نباشد، نجات و در مسیر صحیح قرار دهند.

وی گفت: باید قدردان برکات و ثمرات به دست آمده از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و همواره شکرگزار خدا باشیم و از بهانه‌جویی‌ها و ابراز گلایه‌های غیر منطقی خودداری کنیم چراکه جز شاد کردن دل دشمنان چیز دیگری را در بر نخواهد داشت.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark