کد مطلب: 28138
 
امام جمعه زاهدان:
استاندار جدید باید از نیروهای بومی بهره لازم را ببرد
امام جمعه زاهدان گفت: استاندار باید در تغییر مدیریت‌ها جانب اعتدال و عدالت را در پیش گیرد و از نیروهای بومی بهره لازم را ببرد.
تاریخ انتشار : جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۹
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان با تاکید بر رعایت تقوا اظهار کرد: استاندار جدید باید به صورت مدیریت میدانی عمل کرده و از مدیریت فرمانی و دیگر فعالیت‌های سیاسی و صنفی خاص اجتناب کند.

وی افزود: استاندار باید در تغییر مدیریت‌ها جانب اعتدال و عدالت را در پیش گیرد و از نیروهای بومی بهره لازم را ببرد.

خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان نیازمند کار جهادی و نیروی میدانی است بنابراین باید نسبت به همه مدیران استانی به عنوان یک الگو مطرح باشد.

سلیمانی تصریح کرد: استاندار جدید به تناسب مقتضیات استان، سعی کند معنویت را در این استان گسترش دهد زیرا این امر در صورتی که گروه خاصی مد نظر نباشد می‌تواند به توسعه منطقه کمک شایانی کند.

وی اضافه کرد: مسئولان و مدیران استانی سعی کنند به همه مردم و اقشار این استان محبت و نگاه محبت آمیز داشته باشند زیرا فقط به گروه خاصی محبت داشتن سبب دلسردی مردم می شود.

امام جمعه زاهدان گفت: مدیران و مسئولان باید تلاش کنند تا چتر حمایتی خود را برای تمامی مردم استان باز کنند و این حمایت فراگیر باشد.

سلیمانی بیان کرد: متاسفانه برخی از دولت‌ها به گروه یا حزب خاصی توجه می‌کردند که ناراحتی مردم را در پی داشت بنابراین از دولت تدبیر و امید انتظار بیشتری است.

وی افزود: باید تلاش شود با رعایت اتحاد اجتماعی و انسجام معنوی، زندگی بین اقوام و مذاهب مختلف استان را قوت بخشید.

خطیب جمعه زاهدان عنوان کرد: چنانچه استاندار به عنوان عمود خیمه حکومت در استان خوب عمل نکند، عواقب آن گریبانگیر تمامی مردم شده بنابراین رعایت عدالت و اعتدال از مهم‌ترین مواردی است که استاندار باید به آن توجه کند.

سلیمانی گفت: از افراط و تفریط باید پرهیز کرد زیرا اسلام دین اعتدال است هم‌چنین باید از حاشیه سازی‌ها دوری شود و به رفاه مردم منطقه، جذب سرمایه گذاران بومی و به تکمیل زیرساخت‌ها پرداخته شود تا امنیت استان نهایی شود.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی پایبند به نظام و رهنمودهای رهبری هستند و در حمایت خود از دولتمردان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

امام جمعه زاهدان به مذاکرات هسته‌ای و توافق در ژنو اشاره کرد و گفت:تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته ای مقتدرانه و مدبرانه عمل کرد که رضایت مقام معظم رهبری را در پی داشت .

نماینده ولی فقیه در استان موفقیت تیم مذاکره کننده ایران را یکی از افتخارات و سربلندی های ایران اسلامی نام برد .

آیت الله سلیمانی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) دوران امامت آن حضرت را سخترین دوران بیان کرد و گفت : امام سجاد (ع) تمامی توطئه های دستگاه بنی امیه را که قصد تخریب امامت و ولایت اهل بیت (ع) را داشت ، خنثی کرد و حافظ ارزشهای به دست آمده در واقعه کربلا شد .

وی با اشاره به هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی از تلاش های این نیرو در حفاظت از مرزهای آبی کشور تقدیر کرد .

انتهای پیام/

 

Share/Save/Bookmark